Controverse pe marginea proiectului pentru pasajul de la Tăietura Turculu

Specialiști și reprezentanți ai organizațiilor din infrastructură s-au reunit la Cluj-Napoca pentru a analiza situația cu privire la proiectul pentru pasajul de la Tăietura Turcului. La dezbaterea inițiată de deputatul USR Viorel Băltărețu au participat reprezentanți ai consorțiului de firme care asigură proiectarea și execuția proiectului, respectiv ai organizațiilor non-profit din infrastructură Pro Infrastructura, Metro Urban și ETER.

În acest comtext, participanții au avertizat din nou asupra pericolelor proiectului avizat de Primăria Cluj-Napoca pentru pasajul de la Tăietura Turcului.

Proiectul e util pentru clujeni și nu ne dorim blocarea lui, dar, în forma actuală, nu e doar ineficient, ci și periculos pentru viața clujenilor. Principalele probleme sunt: păstrarea trecerii la nivelul căii ferate pentru traficul pietonal și velo; lipsa soluțiilor pentru traficul din Tetarom, Gruia și ocolitoarea Baciu; lipsa viziunii în ce privește mobilitatea pe termen mediu și lung, în condițiile creșterii așteptate a nivelului urbanizării în zonă și a traficului feroviar.”, a atras atenția Băltărețu.

Deputatul a arătat că soluția specialiștilor, susținută și de USR, are costuri mai reduse, un timp de realizare mai scurt și un grad de disconfort mai scăzut pentru riverani. În susținerea propriului proiect, reprezentanții constructorului au arătat că soluția lor se bazează pe studiul de fezabilitate pus la dispoziție de primărie, respectiv deciziile clientului, CFR.

Reprezentanții organizațiilor non-profit prezenți au subliniat dezavantajele și pericolele soluției actuale, avizate de către Primăria Cluj-Napoca. Fostul secretar de stat de la Transporturi, Sorin Bota a arătat că soluția avizată nu respectă tema de proiectare. „În plus, pasajul ar trebui să fie și pentru pietoni, pietonii plătesc această lucrare. Soluția ar trebui să rezolve mobilitatea și peste 100 de ani. Studiul de fezabilitate reflectă o situație de moment; peste 30 de ani, zona va avea o altă dezvoltare urbană. Traficul feroviar național se va dubla, chiar tripla, deci trenul metropolitan va face ca bariera să fie mereu pusă, în timp ce majoritatea traficului va rămâne tot la nivel cu calea ferată. Avizul primăriei nu înseamnă că nu putem propune îmbunătățiri. Sper să retrageți propunerea transmisă spre avizare la CFR.”, a spus Bota.

Inginerul de proiecte de poduri Carol Szasz a spus că problema cea mai importantă e legată de traficul pietonal și velo pentru că rămane la nivel cu calea ferată.

Deputatul USR Viorel Băltărețu crede că atâta timp cât s-a plecat de la o soluție proastă, nu putem avea o implementare bună. „Soluția corectă e regândirea completă și de urgență a studiului de fezabilitate, din care lipsește soluția pentru pietoni și bicicliști (prin pasaj subteran). Din păcate, primăria nu a venit la discuții, mi-a transmis că a avizat deja soluția și că problema e rezolvată. Dar tuturor ne e clar că nu e nici pe departe rezolvată. Eu nu mă las, voi insista ca atât reprezentanții primăriei, cât și cei ai CFR să fie prezenți la dezbaterea viitoare.”, a mai spus deputatul Băltărețu.


Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut