CNE: Incertitudini în privința noilor condiții de începere a școlii

Consiliul Național al Elevilor – „analizând declarațiile din urma ședinței de la Guvern în cadrul căreia s-au stabilit  detaliile referitoare la începutul noului an școlar” – atrage  atenția, din nou, asupra incertitudinii care încă există în privința noilor condiții de începere  a școlii, „care au fost prezentate la nivel de propuneri”, cu doar trei săptămâni înainte ca  noul an școlar să înceapă.

În ceea ce privește situația apariției unui caz de infectare cu COVID-19 într-o clasă, CNE consideră esențial ca, „dincolo de criteriile de vaccinare care ar influența implementarea  scenariului de funcționare”, autoritățile să ofere elevilor posibilitatea  de a se testa în  școală, astfel încât actul instructiv-educativ să poată continua în format fizic cât mai mult timp. În context, CNE atrage atenția și asupra implementării scenariului hibrid, despre care spune că, în anii școlari trecuți, a fost dezavantajos pentru cei mai mulți elevi din România. „De aceea – apreciază CNE -, este absolut necesar ca școlile să asigure un act educațional de calitate, prin  dotarea școlilor cu infrastructura digitală necesară”.

„Istoricul recent ne arată că în localitățile unde rata de incidență  atinge sau chiar depășește pragul de 6 infectări la mia de locuitori, riscul de răspândire  comunitară a virusului COVID-19 crește considerabil. Astfel, este necesar ca, în localitățile care depășesc pragul de 6 infectări la 1000 de locuitori, indiferent dacă acestea sunt sau nu carantinate, cursurile să se desfășoare în format exclusiv online, având în vedere că nu există certitudinea că o persoană vaccinată nu poate fi purtător al virusului sau al unor  forme ușoare, insesizabile. În același timp, trebuie menționat că măsurile care se decid  la nivel local nu ar trebui să ducă la discriminare sau segregare între elevi și cadre  didactice, nici măcar pe considerentul vaccinării” – arată CNE.

În opinia reprezentanților elevilor, ordinul comun al Ministerului Educației și al  Ministerului Sănătății ar trebui redactat și publicat până la sfârșitul lunii august, pentru ca școlile să aibă destul timp pentru a se pregăti de începutul noului an școlar. Complementar acestui ordin, CNE evidențiază și nevoia de realizare a unor ghiduri  metodologice pentru cazurile cu predare exclusiv online sau hibrid, în vederea prevenirii  eventualelor colapsuri din actul educațional. De asemeni, consideră importantă oferirea  posibilității fiecărei unități de învățământ de a-și stabili scenariul de funcționare după  propriile sale particularități, fără să depindă de alte instituții (IȘJ, DSP, CJSU etc.).

„Cu aproape trei săptămâni înainte de redeschiderea unităților de învățământ, nu știm cu exactitate care sunt măsurile pe care va trebui să le respectăm odată cu începerea  noului an școlar. Incertitudinea nu va conduce decât la unități de învățământ nepregătite, elevi și profesori dezinformați, săptămâni de școală compromise” – declară președintele Consiliului Național al Elevilor, Silviu Morcan, acesta solicitând „celeritate și responsabilitate în luarea unor decizii în beneficiul elevilor”.

M. TRIPON

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut