Certificate de atestare fiscală online pentru persoanele fizice

Cetăţenii şi notarii publici vor putea obţine online de la primării certificatele de atestare fiscală ale persoanelor fizice, fără a mai fi necesară deplasarea lor la Direcţiile de Taxe şi Impozite Locale pentru obţinerea acestor acte solicitate la realizarea tranzacţiilor imobiliare.

”E vorba de accesarea certificatului de atestare fiscală atât de cetăţean, dar mai ales de notarii publici, care operează tranzacţii imobiliare şi care solicitau de fiecare dată cetăţeanului acel certificat de atestare fiscală. Nu va mai fi nevoie de acest certificat de atestare fiscală, pentru că notarul îl va putea descărca în format electronic, semnat calificat de către primăria respectivă şi în acelaşi timp vom pune la dispoziţia cetăţeanului o interfaţă prin care îşi va putea descărca, la rândul lui, acest certificat de atestare fiscală, care să îi ateste că nu are datorii faţă de administraţia publică locală unde îşi are domiciliul”, a afirmat Octavian Oprea, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României (ADR).
Potrivit acestuia, platforma care va permite aceste operaţiuni, dezvoltată de ADR în cadrul sistemului naţional de interconectare, va fi funcţională într-o lună în Bucureşti, iar ulterior în toată ţara. Şeful ADR a menţionat că următoarea etapă din dezvoltarea sistemului de interconectare va fi digitalizarea procesului de autorizare a vânzării de maşini. El a adăugat că instituţia pe care o conduce va evalua bazele de date gestionate în prezent de ministere.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut