Blue Air ”își propune” să reia zborurile din 10 octombrie

Compania aeriană Blue Air a anunțat că ”își propune” să reia zborurile începând cu data de 10 octombrie 2022″, deoarece ”nu dispune în acest moment de fondurile necesare plăţii combustibilului şi celorlalte cheltuieli operaţionale, necesare pentru zborurile planificate începând cu data de 12 septembrie”.

Operatorul aerian spune că a ajuns în această situație pentru că ”nivelul vânzărilor de bilete a fost semnificativ afectat, iar sumele care au fost încasate de procesatorii de plăţi au fost blocate de către aceştia”, iar ”toţi furnizorii de servicii esenţiale zborurilor au condiţionat furnizarea respectivelor servicii de plata datoriilor scadente”. Compania susține că decizia de reluare a zborurilor are în vedere posibilitatea societăţii de a rambursa tuturor pasagerilor afectaţi sumele datorate şi de a achita tuturor partenerilor comerciali costurile serviciilor prestate. Blue Air mai afirmă că va reveni, ”în cel mai scurt timp cu putință”, cu detalii despre modalitatea în care va fi reluată activitatea de transport aerian de pasageri

Anterior, Blue Air anunţase că suspendă până luni, 12 septembrie, toate cursele programate a pleca de pe aeroporturile din România, din cauza popririi tuturor conturilor companiei de Ministerul Mediului, ceea ce pune compania în imposibilitatea achitării costurilor curente, necesare pentru operarea zborurilor zilnice. Miercuri, Administraţia Fondului pentru Mediu a decis suspendarea popririi asupra disponibilităţilor băneşti ale companiei Blue Air Aviation şi stabilirea unui grafic pe 12 luni pentru achitarea creanţei.

Călătorii care au achiziţionat direct bilete de la Blue Air îşi pot recupera banii şi compensaţiile aferente în baza Regulamentului European nr. 261/2004 de stabilire a normelor comune privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor.

Făclia Cluj reamintește că există companii specializate în obținerea de compensații pentru situațiile în care zborul a întârziat, a fost anulat, conexiunea a fost pierdută sau dacă pasagerului i-a fost refuzată îmbarcarea. Pentru cazul în care distanța de zbor era de pînă la 1.500 km, compensația este de până la 250 euro, pentru un zbor între 1.500 – 3.500 km compensația este de 400 euro, iar pentru un zbor de peste 3.500 km compensația este de 600 euro. Una dintre aceste companii este AirClaim, care poate fi contactată la adresa de internet https://airclaim.com/.

V.D.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut