Agenţia de Calitate şi Marketing a Produselor Agroalimentare, funcțională din 2022

Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Adrian Oros, a anunţat că România va avea, din 2022, Agenţia de Calitate şi Marketing a Produselor Agroalimentare, ce are ca scop promovarea şi garantarea faptului că produsele tradiţionale româneşti sunt autentice.

„Continuăm să credem că trebuie să educăm consumatorul. De aceea, şi prin Programul pentru legume şi fructe, care se derulează cu ajutorul Ministerului Agriculturii, sunt sume distincte pentru educaţia copiilor, tinerilor. Există şi a patra pârghie, sper că va ieşi, este în faza finală la Comisia de agricultură din Camera Deputaţilor – Directiva 633 privind practicile comerciale neloiale, care stabileşte relaţii corecte între micul producător sau procesatorul român şi comerciantul dominant care, din nefericire, în România nu este român. De la începutul anului viitor acest lucru va fi pus în practică de Agenţia de Calitate şi Marketing a Produselor Agroalimentare. Un model european care funcţionează peste tot. În această entitate, care este un parteneriat public – privat, comitetul de coordonare este format din mediul asociativ şi instituţii, cu obiective clare şi cu buget. Agenţia va face promovare pe scheme de calitate şi vor garanta că într-adevăr acele produse sunt chiar produse tradiţionale, produse montane sau alte produse care aparţin unor scheme de calitate”, a spus Oros.
El a precizat că noua agenţie va trebui să colaboreze cu echipa ce se va instala la Casa Unirea. „Această agenţie, care va lucra pe baza strategiei făcută împreună cu mediul asociativ, va folosi în primul rând bani europeni şi va conlucra foarte bine cu noul mod de abordare al Casei Unirea. După ce vor finaliza acolo problemele administrative, litigiile, noua echipă care se va instala va cuprinde membrii selectaţi pe principiul guvernanţei corporative şi vor trebuie să lucreze cu această Agenţie de Calitate şi Marketing”, a susţinut Adrian Oros.
Guvernul a aprobat, în noiembrie 2018, înfiinţarea Casei Române de Comerţ Agroalimentar ”Unirea”, o societate comercială prin care se crea un mecanism naţional ce asigura achiziţia, sortarea, procesarea primară, standardizarea şi distribuţia către reţele comerciale interne sau de export. La momentul respectiv, autorităţile menţionau că entitatea se baza pe trei piloni de structurare şi dezvoltare: o reţea naţională în profil teritorial de clustere agricole, care integra la nivelul uneia sau mai multor Unităţi Administrativ Teritoriale, resursele locale de producţie agricolă şi servicii specifice având în structură cel puţin un centru de colectare / distribuţie a produselor; un alt pilon era reprezentat de o reţea de centre regionale de însilozare, depozitare şi procesare industrială, funcţia lor de bază fiind de a asigura sortarea, ambalarea şi depozitarea în condiţii corespunzătoare a produselor agricole, în cantităţi, sortimente şi la calitatea necesare promovării lor ritmice în reţelele comerciale interne, dar şi la export. Se mai avea în vedere crearea unei reţele naţionale de magazine, dezvoltată în special în centrele de mare consum, capabilă să asigure piaţa internă cu produse agro-alimentare proaspete şi procesate de origine autohtonă care să contribuie şi la echilibrarea balanţei comerciale sectoriale.
În vara anului 2019, Adrian Oros, a dispus Corpului de control efectuarea unei verificări de fond asupra întregii activităţi a Casei de Comerţ pentru produse agroalimentare Unirea S.A, în condiţiile în care membrii Consiliului de Administraţie au semnalat „grave probleme privind modul de cheltuire a bugetului alocat Casei de Comerţ.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut