A dispărut forfota de pe tronsonul de autostradă Nădășelu-Zimbor

Doar o parte dintre cei aproximativ 1000 de muncitori care lucrează pe șantierul autostrăzii A3 Nădășeul-Zimbor s-au întors la luni la muncă.
Săptămâna care a trecut a fost una de odihnă și, conform procedurilor interne ale constructorului, muncitorii au fost liberi.
Ieri, trebuiau să revină la lucru toți muncitorii, însă nu au fost chemați decât o parte dintre ei. Astfel, dacă săptămânile trecute pe toate porțiunile tronsonului de autostradă dintre Nădășelu și Zimbor era activitate intensă, luni era liniște, utilajele fiind parcate la Zimbor, Mihăiești și în alte câteva zone.
Surse din rândul celor care lucrează pe tronsonul Nădășelu-Zimbor spun că în următoarele zile și restul angajaților vor reveni la lucru, numai că se așteaptă adoptarea de către guvern a OUG prin care să se stabilească formula polinomială de ajustare a prețului contractelor.
Surse guvernamentale au declarat pentru Făclia că proiectul de ordonanță este pregătit și că urmează să fie adoptat.
Reprezentanții UMB, compania care execută lucrările la tronsonul de autostradă Nădășelu-Zimbor, spun că nu mai pot continua lucrările din cauza exploziei de prețuri la materialele de construcții.
UMB anunțase încă din 5 iulie că pe 11 iulie va opri toate șantierele, cu excepția Centurii Slatina, până ce Guvernul rezolvă problema actualizării contractelor de lucrări cu ajustarea necesară creșterii prețurilor la materialele de construcții.
Cu excepția Centurii Slatina, aproape finalizată și în prag de inaugurare, UMB ar sista activitatea pe 7 proiecte majore cu o lungime de 140 km. până la intrarea în vigoare a noului act normativ ( OUG). În caz contrar, ar lucra pe vechile prețuri, deci în pierdere pentru că Ordonanța nu se poate aplica retroactiv.
O Ordonanță de Urgență care va permite suplimentarea costurilor la contractele de autostrăzi și căi ferate este în pregătire și ar trebui emisă până pe 15 iulie, a anunțat recent, la Guvern, ministrul Fondurilor Europene Marcel Boloș, care a prezentat stadiul respectării jaloanelor din PNRR. Întrebat despre ce va face Guvernul pentru a „salva” contractele cu firmele drumarului Dorinel Umbrărescu, care a cerut rezilierea contractelor dacă ajustarea costurilor pe care o acordă CNAIR pe actuala legislație nu acoperă valoarea reală de pe șantiere, Boloș a răspuns că noul act normativ în pregătire va permite suplimentarea contractelor cu până la 40% și va cuprinde 10 dintre cele mai importante materiale de construcții și escaladarea prețurilor pe care o monitorizează Institutul Național de Statistică.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut