World Vision: 6 din 10 elevi nu sunt de acord cu probă scrisă la Bacalaureat

Șase din zece elevi nu sunt de acord cu o probă scrisă la Bacalaureat, care îi evaluează, potrivit proiectului Legii Învățământului Preuniversitar, la Limba română, Matematică, Științe, Istoria și Geografia României și Europei și la Științele socio-umane. Totodată, șapte din zece copii vor ca proba de specialitate a profilului studiat la liceu să rămână obligatorie, arată un sondaj realizat de Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România. Consultarea a fost realizată în rândul a este 1.000 de copii la gimnaziu sau liceal, dintre care 52% provin din mediul rural, 19% din urbanul mic și 29% din urbanul mare.

Potrivit consultării, șase din zece elevi (59%) nu sunt de acord ca mediile din clasele V-VIII să nu mai fie luate în considerare pentru admiterea la liceu. Peste o treime (35%) sunt de acord ca mediile să fie scoase din procesul de admitere, iar 6% au preferat să nu răspundă la întrebare. În privința admiterii la colegiile naționale, cei mai mulți dintre elevii care și-au exprimat opinia (44%) spun că, în cazul în care acestea își vor organiza propriile examene, copiii din mediile dezavantajate vor avea mai puține șanse să intre, în timp ce 37% consideră că vor avea aceleași șanse. 50% dintre elevi au mai spus că ar trebui să poată exista clase/ grupe de excelență nu doar în colegiile naționale, ci și în alte unități de învățământ liceal.

La disciplina „Educație pentru viață”, modulele cele mai dorite la clasă de către elevi sunt: educația financiară (71%); educația pentru sănătate (69%); oratorie și dezvoltare personală (55%); educație pentru mediu (50%); educație juridică (48%);
gândirea critică (45%); egalitatea de gen (45%); securitatea cibernetică (42%). Mai mult de trei sferturi (77%) dintre elevii consultați de World Vision România vor ca educația sexuală să fie predată obligatoriu, adaptat vârstei lor. 18% dintr elevi nu vor să le fie predată educația sexuală, iar 5% nu și-au exprimat părerea.

Jumătate dintre elevi (48%) nu sunt de acord cu eliminarea filierelor teoretică și vocațională din liceele profesionale. Doar un sfert (24%) sunt de acord cu eliminarea acestor filiere, iar restul (28%) n-au avut nicio opinie în acest sens.

Întrebați ce priorități care ar trebui să se regăsească în Legea învățământului preuniversitar, elevii au pus pe primul loc digitalizarea, urmată de educația remedială și sprijinul pentru teme și de acordarea unei mese calde la școală pentru toți elevii.

Întrebați în ce măsură cuantumul burselor de excelență, prevăzut în proiectul legii, încurajează performanțele în rândul tuturor elevilor, 41% dintre respondenți au declarat că nivelul acestora e acoperitor în acest sens, 35% au apreciat că trebuie suplimentate toate bursele, 7% au spus că trebuie suplimentate bursele de excelență și de performanță, 13% au pledat pentru suplimentarea burselor sociale și profesionale, iar 5% dintre elevi au preferat să nu-și exprime părerea.

În ce privește încrederea în autorități și interesul față de legislația în educație, 85% dintre elevi sunt interesați de dezbaterea publică referitoare la Legile Educației. În plus, 79% dintre aceștia consideră că vocea lor contează pentru autoritățile statului în realizarea Legilor Educației.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut