Vînzările de produse tradiţionale cresc de sărbători

Vînzările de produse tradiţionale de manufactură cresc, în perioada sărbătorilor de iarnă, cu peste 50%, pînă la un coş mediu de 300 de lei. Conform unui studiu realizat de un magazin on-line, dacă în timpul anului valoarea medie a unui coş de cumpărături ce conţine produse autohtone realizate în sistem de manufactură (alimentare, terapeutice şi cosmetice 100% româneşti) atinge suma de aproximativ 100-150 de lei, în perioada premergătoare Crăciunului se înregistrează o creştere semnificativă, atît în valoarea, cît şi în volumul comenzilor, valoarea medie a coşului pentru astfel de specialităţi depăşind, de cele mai multe ori, pragul de 300 de lei. Pe lîngă cumpărăturile obişnuite pe care le fac din lanţurile de retail, de Sărbători, românii acordă un interes deosebit şi preparatelor tradiţionale din oferta magazinelor specializate, dulceţurile cu specific românesc (nuci verzi, cireşe amare, vişine, fructe de pădure), cozonacii de casă, preparatele tradiţionale din carne, brînzeturile artizanale, siropurile din mugur de brad, cătină şi specialităţile gourmet realizate în sistem de manufactură (dulceaţă de ardei iute, uleiuri româneşti presate la rece) fiind la mare căutare în această perioadă.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut