Victimele sigure ale învățământului online

Pandemia de coronavirus a schimbat macazul în sistemul educațional românesc, elevii fiind nevoiți, pe repede înainte, să treacă la învățarea online.

În acest context, au ieșit la iveală probleme grave, precum lipsa de experiență și cunoștințe a cadrelor didactice și lipsa unei infrastructuri coerente. Unii elevi au reușit să se adapteze, alții mai puțin sau deloc, cum este și cazul elevilor cu cerințe educaționale speciale (CES). Ei sunt acei copii care, independent de voința lor, nu fac față unui program normal de învățare. Ei sunt victime tăcute, marii perdanți ai transferului în online a cursurilor școlare, asimilarea unor noțiuni predate în acest mod fiind aproape o utopie, cum au atras atenția unii specialiști din acest mediu educațional. Ei sunt cei pentru care, spre deosebire de colegii lor fără probleme fiziologice obiective de învățare, recuperarea materiei pierdute, va fi aproape imposibilă. Oricum, din cauza prejudecăților, acești copii erau împinși la marginea societății, însă din păcate, de acum, ar putea fi împinși spre abandon școlar, iar șansele lor pentru a se integra pe piața muncii se vor diminua considerabil.

Continuarea articolului este disponibilă doar pentru abonați...
Vă rugăm să accesați pagina . Nu sunteți încă abonat ? Abonați-vă

Recomandat pentru dvs.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Skip to content