UNICEF: Nivelul pierderilor de învățare pe perioada pandemiei este „aproape insurmontabil”

Peste 635 de milioane de elevi sunt în continuare afectați de închiderea totală sau parțială a școlilor, conform datelor publicate de UNICEF, cu ocazia Zilei Internaționale a Educației (24 Ianuarie) și în contextul a aproape doi ani de pandemie de COVID-19.

„În luna martie se vor împlini doi ani de când pandemia de COVID-19 a început să perturbe educația la nivel mondial. Pur și simplu asistăm la un nivel aproape insurmontabil al pierderilor legate de școlarizarea copiilor. Deși este necesar să punem capăt perturbărilor sistemelor de educație, simpla redeschidere a școlilor nu este suficientă. Elevii au nevoie de sprijin intens pentru a recupera pierderile de învățare. De asemenea, școlile trebuie să-și depășească rolul de bază și să contribuie la reclădirea sănătății mintale și fizice, la dezvoltarea socială și la alimentația copiilor”, a afirmat Robert Jenkins, Șeful Departamentului pentru Educației al UNICEF.

Potrivit UNICEF, copiii au pierdut competențe de bază de citire și de aritmetică. La nivel mondial, perturbarea sistemelor de învățământ, a dus la înregistrarea a milioane de copiii care au pierdut acumularea unor cunoștințe semnificative pe care le-ar fi deprins dacă ar fi fost prezenți în sala de clasă, copiii cei mai vulnerabili și de vârste mici înregistrând cele mai mari pierderi.

În statele cu venituri mici și medii, pierderile de învățare ale copiilor cauzate de închiderea școlilor au făcut ca 70% dintre copiii de 10 ani să nu poată citi sau înțelege un text simplu, o creștere de la 53%, procent înregistrat înainte de pandemie.

„Consecințele închiderii școlilor sunt în creștere. Pe lângă pierderile de învățare, închiderea școlilor a avut efecte negative asupra sănătății mintale a copiilor, le-a redus accesul la o sursă regulată de alimentație și a condus la sporirea riscului de abuz la care copiii sunt supuși. Din ce în ce mai multe dovezi arată că pandemia de COVID-19 a generat niveluri crescute de anxietate și depresie în rândul copiilor și tinerilor, unele studii arătând că fetele, adolescenții și cei care trăiesc în mediul rural au șanse mai mari să se confrunte cu astfel de probleme” – atenționează UNICEF.

Aceeași sursă atrage atenția asupra faptului că, în intervalul în care școlile au fost închise, peste 370 de milioane de copii din întreaga lume nu au beneficiat de mesele oferite la școală, „ceea ce pentru unii copii a însemnat pierderea singurei surse sigure de alimente și nutriție zilnică”.

M. T.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut