Un proiect cu ghinion: Iar se scumpește Autostrada Transilvania

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) susține că, în urma informațiilor din presă privind o solicitare de reziliere a contractelor pe care UMB Spedition le are cu CNAIR, directorul general Cristian Pistol a avut o convorbire telefonică cu reprezentantul acestui Consorțiu.

Conform CNAIR, reprezentantul UMB Spedition a reconfirmat că a depus la CNAIR o solicitare de încetare amiabilă a contractelor doar pentru că dorește să se înscrie în termenul legal oferit de OUG 64/2022, care permite ca în cazul în care ambele părți sunt de acord, constructorul să nu suporte consecințele unei rezilieri obișnuite.

”Constructorul a precizat că în condițiile actuale de creștere a prețurilor la materiale și utilități se află în imposibilitatea finalizării contractelor. Acesta a dat asigurări că nu intenționează să renunțe la contractele încheiate cu CNAIR, ci doar să se asigure că firma sa va beneficia de prevederile noilor modificări legislative privind formulele de ajustare a prețurilor. Reprezentantul firmei băcăuane a precizat că imediat ce va fi aprobată în ședința de Guvern Ordonanța privind mecanismul de punere în aplicare a OUG 64/2022, care vizează formula polinomială de ajustare a prețurilor, va renunța la solicitările de încetare amiabilă remise CNAIR. De asemenea el a apelat la CNAIR să transmită presei acest punct de vedere, motivând că în cadrul Consorțiului pe care îl reprezintă nu este constituită o structură de comunicare publică.”, se spune într-un comunicat al CNAIR.

Anterior, UMB Spedition UMB trimisese Companiei de Drumuri o notificare oficială prin care solicita rezilierea pe cale amiabilă a două contracte dde execuție din Autostrada Transilvania, pentru loturile Nădășelu – Zimbor (30 km), respectiv Zimbor – Poarta Sălajului (12 km), pe motivul că, în urma majorărilor de prețuri, valoarea reală a lucrărilor depășește costurile din contract. Cele două loturi sunt singurele proiecte de infrastructură rutieră finanțate prin Planul Național deRedresare și Reziliență, aflate în execuție. Conform datelor oficiale, la secțiunea Nădășelu – Zimbor stadiul fizic de execuție depășește 35%, dar la Zimbor – Poarta Sălajului lucrările abia au început.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut