Un ministru care nu se grăbește. Deloc.

La Învățământ s-au perindat, de-a lungul timpului, peste 30 de miniștri, și fiecare din aceștia s-a grăbit să ciopârțească puțin legea după care funcționează acest domeniu, și să mai cârpească pe ici, pe colo, cu câte o idee năstrușnică, sistemul educațional românesc. Doar-doar or rămâne și ei, cumva, în istorie. Iar unii dintre ei, din nefericire, chiar au rămas, lăsând în urmă adevărate lecții de „așa nu” pentru elevi, studenți, profesori și părinți deopotrivă.

De departe, cel mai „harnic” dintre iluștrii miniștri ai Educației rămâne Sorin Cîmpeanu, cel care după ce a sucit complet legea în numele unei „Românii Educate”, a plecat de la Guvern cu coada între picioare, implicat fiind într-un scandal de plagiat.

Acum, „zestrea” lăsată de Cîmpeanu – cele două proiecte de legi ale Învățământului – noului ministru Ligia Deca, sunt tot mai aproape de a deveni legi în toată regula. Numai că noul ministru nu pare să se grăbească deloc pentru corectarea și concretizarea lor.

O fi de bine, o fi de rău, o fi atenție sporită sau doar șovăielnicie?

Pentru o reîmprospătare a memoriei, la momentul numirii în funcția de ministru al Educației, premierul Nicolae Ciucă îi transmitea Ligiei Deca faptul că proiectele trebuie să fie gata până la finalul lunii, apoi să treacă de Guvern, iar ulterior să ajungă în Parlament, spre a fi dezbătute, în luna noiembrie. Și cum e aproape noiembrie, zilele trecute, un senator USR, Ștefan Pălărie, membru în Comisia de educație, i-a atras atenția noului ministru că… timpul trece. De altfel, parlamentarul nu s-a aflat la prima încercare în a cere lămuriri pe acest subiect. Recent, el i-a solicitat Ligiei Deca să vină în Parlament pentru a-și prezenta mandatul și planurile privind cele două inițiative menite să revoluționeze învățământul românesc. Demersul său nu a avut nici un rezultat. “Pare să fie mai degrabă o continuare a ignorării Parlamentului, un tip de comportament cu care ne-am obișnuit atât de tare din partea domnului Cîmpeanu”, a spus senatorul.

Acum, la aproximativ două săptămâni de la preluarea conducerii unuia dintre cele mai importante ministere, Ligia Deca nu „se înghesuie” să răspundă solicitărilor, cum de altfel nu pare să se grăbească nici să dialogheze cu sindicaliștii și dascălii pe acest subiect. Azi este ultima ședință de guvern din octombrie, la care ministrul Educației pare că se va prezenta cu temele nefăcute.

De fapt, până la urmă, nici nu se poate ști dacă lentoarea doamnei Deca ar fi de rău augur. Căci, decât să se aplice mot-a-mot aiurelile propuse de precedesorul său, care nu a catadixit să se consulte cu adevărat cu dascălii, poate că este mai bine ca lucrurile să rămână deocamdată așa cum sunt. Și, dacă se dorește cu adevărat o reformă cu efecte pozitive în învățământ, să se reia la modul real și competent consultările privind eventuale modificări ale legii.

Anca M. COLIBĂȘANU

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut