Tentativă de furt online în numele E.ON Energie România

E.ON Energie România avertizează că nu trebuie luate în considerare și deschise documentele atașate și link-urile transmise în e-mailuri de tip phishing (tentativă de furt a informațiilor), primite în ultimele zile, mesaje care se referă la o cerere de ofertă de preț și la disponibilitatea de instalare a unor produse E.ON.

Compania precizează că nu transmite clienților e-mailuri cu astfel de subiecte! Prețul energiei electrice și al gazelor poate fi verificat pe pagina web a companiei (www.eon.ro) sau pe comparatorul de prețuri pus la dispoziție pe pagina web a ANRE (www.anre.ro), iar informații despre produsele E.ON pot fi găsite tot pe pagina web a companiei. E.ON oferă detalii despre prețuri și oferte doar dacă primește solicitări pe e-mail din partea clienților.
E-mailurile de phishing pot să conțină îndemnuri de a trimite o confirmare de primire/livrare, de a deschide documente atașate cu format necunoscut, de a completa rapid cereri sau de a accesa linkuri prescurtate care ascund adevărata adresă URL. Recomandarea specialiștilor în Cyber Security este de a nu da curs acestor invitații deoarece documentele atașate sau link-urile pot conține viruși care pot afecta funcționarea dispozitivelor sau pot accesa datele personale fără permisiunea utilizatorului.
Compania sfătuiește să fie respectate următoarele reguli generale de prevenție privind securitatea cibernetică: * să evite deschiderea e-mailurilor primite de la companiile de la care nu așteaptă vreun mesaj * să nu deschidă și să nu salveze documentele atașate primite de la adrese de e-mail care nu sunt de încredere * să nu se grăbească să interacționeze cu e-mailul, mai ales când mesajele creează sentimentul fals al unei urgențe * să verifice corectitudinea limbajului, de regulă mesajele fiind scrise nenatural, cu greșeli gramaticale.

Pentru verificarea unui e-mail primit de la E.ON Energie România care trezește suspiciuni, compania poate fi contactată pe canalele de comunicare puse la dispoziție: * prin accesarea contului E.ON Myline pe www.eon.ro/myline sau în varianta de aplicație mobilă, non-stop, respectiv a serviciului suport clienți pe eon.ro/servicii-suport-clienti, non-stop, care nu necesită interacțiunea cu agenți E.ON * prin serviciul E.ON Chat, disponibil pe eon.ro, pentru răspunsuri generice * prin apelarea Call Center la 0265.200.900, de luni până vineri, între orele 8-20, tarif normal în orice rețea.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut