Tensiuni în coaliție pe tema proiectelor de legi ale Educației

Coaliția de guvernare este, in nou, în fața unui test de rezistență. Subiectul care încinge spiritele de data aceasta îl reprezintă proiectele celor două legi ale Educației. Social democrații vor prelungirea termenului de dezbatere a acestora, până la anul chiar, însă liberalii nici nu vor să audă. Opoziția, pe de altă parte, atrage atenția asupra secretomaniei din spatele discuțiilor pe tema celor două inițiative atât de important pentru viitorul copiilor din România.

Proiectele Legilor Educației sunt prea importante pentru a fi discutate în spatele ușilor închise.Au fost foarte multe modificări ale Legii Educației, fără efectul scontat. Doar în ultimii 11 ani, Legea Educației a suferit 112 modificări. De aceea este necesară o dezbatere cât mai temeinică și consistentă, la nivelul întregii societăți.

Noi susținem transparența și libertatea de exprimare. Oricine are o sugestie sau o optiune de îmbuntățire a  educației, trebuie să se manifeste, pentru a avea un dialog unde să găsim cele mai bune soluții.

În vederea promovării acestor proiecte, Partidul Social Democrat are câteva obiective esențiale, importante pentru copii și părinți, printre care se numără:

1) Acces neîngrădit la educație;

2) Combaterea abandonului școlar;

3) Pregătirea viitoarei forțe de muncă, respectiv calificarea în funcție de cerințele pieței muncii;

4) Dezvoltarea after-school-ului pentru sprijinirea părinților care muncesc.

În urma analizelor realizate de PSD asupra proiectelor de lege, s-a relevat faptul că este imperios necesară corectarea anumitor aspecte cheie, definitorii pentru viitorul copiilor noștri.

De exemplu: PSD nu va accepta o formulă care restrânge drastic accesul copiilor la educație de calitate. Este cel puțin discutabil dacă liceele să aibă dreptul să-și organizeze propriile admiteri, cu propriile subiecte pentru că ar crește riscul practicii neloiale a meditațiilor și al corupției. În același timp este necesară și o discuție referitoare la învâțâmantul particular, preuniversitar și universitar.

Totodată, desființarea  liceelor pedagogice și modificarea formării învățătorilor nu reprezintă o soluție, așa cum prevede proiectul, mai ales în condițiile lipsei acute de profesori dedicați. Învățământul special trebuie, după opinia noastră, să țină cont de realitatea bazei noastre școlare precum si de interesele elevului.

Nu în ultimul rând, Legea Educației trebuie să cuprindă și prevederi  în ceea ce-i privește pe copiii născuți în diaspora. Dacă tot vrem să se întoarcă românii acasă trebuie să găsim soluțiile corecte pentru integrarea copiilor născuți și crescuți în diaspora.

Astfel, având în vedere cele prezentate, consider  necesară prelungirea calendarului pentru aceste proiecte”, a declarat liderul PSD Cluj, Alexandru Cordoș.

„Secretomania si lipsa dezbaterilor publice reale si consistente sunt mai de grabă reguli în ceea ce privește stilul de a legifera al PSD și PNL. De aceea contradicțiile din coaliție nu sunt credibille, nu au la bază dorința reală de a produce legi ale educației bune ci este vorba doar de un război intern. Din punctul de vedere al USR legile educației merită într-adevăr o dezbatere publică serioasă și transparentă dar asta nu se va întâmplă pentru că PSD și PNL nu doresc decât să-și păstreze privilegiile din sistem, acesta este și motivul pentru care totul se petrece în secret , pe sub radar”, a spus senatorul USR de Cluj, Cristian Bordei.

„Dezbaterea reală a unui pachet de legi atât de important precum legile educației, care vizează prezentul copiiilor noștri și viitorul dezvoltării țării noastre, este esențială. De aceea, USR Cluj organizează în Cluj-Napoca dezbateri în data de 23 februarie, astfel încât prin parlamentarii noștri să putem duce propunerile cetățenilor mai departe, prin amendamente. Dezbaterile sunt publice și invităm toți cetățenii interesați să ni se alăture. Vom anunța detalii în scurt timp.

PNL e firesc să nu mai dorească prelungirea dezbaterilor pentru că programul președintelui Iohannis, România educată, este în întârziere cu ani buni. În plus, PNL a dat ministrul educației și dorința guvernului e întotdeauna de minimă intervenție în Parlament asupra formei proiectelor de lege trimise de Guvern. Să nu ne amăgim că PSD acționează în interesul cetățenilor și solicită dezbateri ample. Nicidecum. Am văzut la legile justiției că atunci când partidele din coaliție se înțeleg, se merge pe repede înainte, în mod cât se poate de abuziv. PSD e în mod evident într-o postură de negociere cu PNL la acest moment. Atât. Și ar fi bine dacă ar fi pe conținutul efectiv al legilor educației, dar de cele mai multe ori e vorba de alte interese. Nici la acest moment coaliția nu a reușit să publice forma finală a pachetului de legi ale educației”, a spus liderul USR Cluj, deputatul Oana Murariu.

„Anunțata reformă educațională prin cele două legi ale educației trebuie amânată pentru o dezbatere reală și un audit realizat de experți independenți. Modul de întocmire a acestor legi este total netransparent. Nu știm lista completă a așa-zișilor experți care l-au scris. După rezultat se poate constata incompetența și orientarea neo-marxistă a lor.

Creșterea continuă, fără limite, în numele digitalizării, a expunerii copiilor la ecranele digitale, indiferent de vârstă, garantează distrugerea dezvoltării normale neuronale, psihice și chiar fizice a lor. Rezultatele le vedem în creșterea alarmantă a cazurilor de autism și dependență virtuală, de deficit de atenție și în descreșterea abruptă a performanțelor școlare.

Dezbaterile cu organizațiile de părinți și sindicate au fost pur formale.

Apar noi și noi materii de ideologie neo-marxistă (ultima – studiul așa-zisei urgențe climatice) sau inutile sau care ar trebui să fie doar capitole în disciplinele clasice.

Mai avem intenția de a transforma bacalaureatul într-un test grilă, cu toate care derivă de aici, dintre care amintesc doar imposibilitatea analizei reale a cunoștințelor, a lexicului, a capacității de exprimare și expresivitate șamd. Nu e nicio mirare că suntem pe primele locuri în lume la analfabetism funcțional sau absolvenți de învățământ superior.

Reforma educațională anunțată este un exemplu de haos și de anarhie didactic”, a afirmat deputatul AUR de Cluj, Alin Coleșa.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut