Șefii, principala sursă de stres pentru angajați

Relația defectuoasă cu managerii reprezintă sursa principală de stres pentru angajați, iar peste jumătate (54%) dintre angajați menționează relația și comunicarea cu aceștia ca fiind esențiale în mulțumirea față de locul de muncă.

Uu studiu realizat recent de clinica The Mind și compania de cercetare Cult Research arată că, pentru 64% dintre angajați, este esențial să simtă că munca lor este apreciată, iar pentru 63%, să simtă că atmosfera la job este plăcută, respectiv să aibă confirmarea că sunt buni la ceea ce fac (58%). Pe locurile următoare care surse de stres sunt menționate atmosfera generală de la job (53%), relația cu colegii (51%), șansele de dezvoltare profesională (47%) și aprecierea muncii depuse (44%).

Indiferent de vârstă, principalele surse de stres profesional sunt strâns corelate cu relația cu managementul. Tinerii între 18 și 25 de ani menționează cel mai mult comunicarea deficitară și neplăcută cu superiorii, iar cei cu vârsta cuprinsă între 25 și 54 de ani consideră stresante așteptările nerealiste și presiunea din partea șefilor, precum și tensiunea de la locul de muncă. Angajații seniori, între 55 și 65 de ani, percep ca surse mari de stres criticile și negativismul managerului, respectiv colegii dificili.

Studiul, realizat în luna februarie a acestui an, mai arată că un manager eficient ar trebui să știe că oamenii au început să fie tot mai atenți și aleg să lucreze în companii cu un climat emoțional sănătos.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut