Salvați Copiii: Numărul bibliotecilor școlare a scăzut cu 500, în ultimii doi ani

În ultimii doi ani, numărul bibliotecilor școlare a scăzut constant, de la 6.545 în 2019, la 6.050 în 2022, în vreme ce numărul copiilor care au împrumutat cel puțin o carte școlară s-a diminuat și el cu peste 450.000 atenționează Salvați Copiii România.

Organizația, împreună cu Libris, continuă proiectul de dotare a școlilor din țară cu un fond de carte complex, care să permită accesul tuturor copiilor la lectură și la cunoaștere.

Conform statisticilor Asociației Editorilor din România (AER), România se situează pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește consumul de carte, cu o cifră de afaceri de circa 60 de milioane de euro înregistrată de edituri, în vreme ce Germania, de pildă, are cea mai mare piață de carte din Europa, care înregistrează vânzări anuale de circa 9 miliarde de euro.

În doar două săptămâni, 460 de instituții, din fiecare județ al țării, s-au înscris în cea de-a patra ediție a CarteTeca, concurs național lansat de Libris și sprijinit de Salvați Copiii, prin care unități de învățământ din toată țara câștigă cărți pentru biblioteca proprie. Fondul de carte alocat acestei ediții a fost în valoare de 280.000 de lei și a fost destinat dotării a 53 de biblioteci școlare.

„În evaluarea aplicațiilor s-a ținut cont de numărul de elevi înscriși în unitatea de învățământ beneficiară, de fondul de carte prezent al bibliotecii, de frecvența și volumul cu care se împrumută cărți. Volumele donate de Libris bibliotecilor școlilor câștigătoare sunt noi, actuale și atractive, titluri celebre și interesante, povești cu care copiii și adolescenții empatizează și pe care doresc să le descopere dincolo de lecturile din programa școlară” – precizează Salvați Copiii.

În total, cele 4 ediții ale proiectului CarteTeca cumulează 658.000 lei, sumă folosită în beneficiul a 202 unități de învățământ și a peste 100.000 de elevi din toată țara. Peste 14.700 de cărți au fost donate în primele trei ediții.

„Lectura este esențială în anii de formare, pentru că este un instrument prin care copiii învață natural, încep să cunoască lumea în sens larg, să înțeleagă natura umană, emoțiile, prin intermediul poveștilor, ceea ce contribuie decisiv la formarea empatiei sociale. Accesul inegal la carte, la bibliotecă este un factor de discriminare în România”, spune Gabriela Alexandrescu, președinte executiv Salvați Copiii România.

M. T.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut