S-a semnat contractul privind Centura Floreşti Sud

Primăria Floreşti a semnat contractul pentru realizarea proiectului tehnic în vederea construirii centurii de Sud a localităţii. Reprezentanţii comunei susţin că investiţia va fi realizată cu ajutorul unui credit sau se va apela la o emisiune de titluri de stat.

„Am discutat cu proiectanţii şi probabil că, pe la începutul lunii decembrie vor putea să ne furnizeze un deviz. Apoi, în baza acestuia, vom demara procedurile de contractare a unui credit pentru realizarea proiectului. Am iniţiat deja Horia-Sulea-1o serie de demersuri în acest sens, am discutat cu potenţiali parteneri financiari şi procedurile nu vor fi deloc de durată. Floreştiul este atractiv pentru agenţii financiari, avînd grad de îndatorare zero şi un buget solid, orientat către investiţii”, a spus primarul comunei Floreşti, Horia Şulea.

La mijlocul lunii august, UAT Floreşti a atribuit către SC Luka Way Bucureşti, care a depus o ofertă de preţ – 129.997 lei fără TVA şi grafic de execuţie 6 luni, licitaţia pentru “Servicii de proiectare faza PROIECT TEHNIC aferente realizării obiectivului de investiţie„ Drumul de legătură varianta sud, comuna FLOREŞTI, JUD CLUJ”.

Licitaţia a fost contestată, însă Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a decis că procedura s-a derulat corect.

Drumul de legătură dintre Floreşti şi Cluj-Napoca ar urma să aibă 4,3 kilometri, inclusiv cu două bretele de legătură spre centrele comerciale de la ieşirea din Cluj-Napoca spre Oradea. Traseul va începe pe strada Cetăţii 1, va trece prin spate pe la centrele comerciale şi va face joncţiunea, complet pe sol, fără viaducte, cu municipiul Cluj-Napoca, în zona adiacentă depoului de tramvaie din Mănăştur, drumul Sfîntul Ioan, urmînd să existe 7 puncte de legătură cu DN1.

Primarul comunei Floreşti, Horea Şulea, afirmă că Centura va costa maxim 7 milioane de euro. Comuna Floreşti nu primeşte nici un ban de la Guvern pentru această lucrare, deşi tronsonul Floreşti-Cluj al DN1 figurează ca punct negru pe harta riscurilor rutiere a CNADNR. La Floreşti, cea mai mare comună din ţară – cu o populaţie oficială de peste 20.000 de locuitori şi neoficial în jur de 33.000 de locuitori -, unul din dezideratele locuitorilor este centura de sud, Floreşti-Cluj-Napoca (Mănăştur).

“În prezent, în Floreşti locuiesc peste 30.000 de persoane. Dimineaţa, între orele 06.00-08.30, potrivit măsurătorilor, în medie 14.000 de maşini parcurg DN1 – Avram Iancu, spre Cluj-Napoca, dintre care doar 2.000 intră în Floreşti. Restul sînt floreşteni ce merg spre Cluj-Napoca. Unica arteră de legătură a fost deja marcată la patru benzi, dar acest lucru nu este de ajuns pentru a decongestiona traficul! S-a constatat o scădere a traficului după introducerea mijloacelor de transport în comun ale CTP în microcartiere şi suplimentarea programului de circulaţie, dar drumul de ocolire este o necesitate”, a spus primarul comunei Floreşti, Horia Şulea.

C.P.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut