Rezultatele elevilor clujeni la examenele naționale – „dovada seriozității muncii depuse pe parcursul întregului an școlar”

Rezultatele obținute anul acesta de elevii clujeni, care îi situează pe primul loc pe țară atât la Evaluarea Națională, cu o rată de promovare de 88,7%, cât și la Bacalaureat, cu 85,24%, reflectă seriozitatea muncii depuse de elevi și profesori pe parcursul întregului an școlar, dar și rezultatul activităților remediale desfășurate pe perioada vacanțelor, de multe ori în regim de voluntariat – a declarat luni, într-o conferință de presă, inspectorul școlar general Marinela Marc.

Referindu-se la rezultatele obținute la examenul de Evaluare Națională, Marinela Marc a subliniat că, „dincolo de procentul acesta frumos și al numărului de medii de 10, care situează Clujul pe primul loc la nivel național, cel mai important este faptul că cea mai mare parte a mediilor obținute de elevii din județul nostru sunt medii mari, între 8,00 – 8,99 și 9,00 – 9,99”. „Acesta este cel mai important rezultat, consider eu, dincolo de numărul mediilor de 10 sau de procentul în sine. Asta înseamnă că cea mai mare parte a elevilor noștri sunt bine pregătiți, au obținut rezultate foarte bune și este un indicator de ansamblu al pregătirii în școlile clujene. Una din cele 16 medii de 10 la Evaluarea Națională este în mediul rural, deci se poate și în mediul rural, acolo unde profesorii sunt serioși, sunt responsabili, îi motivează pe elevi, îi stimulează să învețe permanent și să se pregătească constant pe tot parcursul anului, astfel încât rezultatele să fie pe măsura muncii depuse și a așteptărilor” – a declarat Marinela Marc.

Top 10 unități de învățământ preuniversitar clujean, ca medii pe școală, la Evaluarea Națională 2021

Într-un top 10, realizat după rezultatele obținute la examenul de Evaluare Națională de anul acesta, pe primul loc se situează Colegiul Național „Emil Racoviță”, cu o medie pe școală de 9,34.

Pe locul al doilea se situează Liceul Teoretic „Elf”, cu media 8,77, urmat de Liceul Teoretic „Avram Iancu”, Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu” și Școala Gimnazială „Ioan Bob”, cu media 8,70. Pe locurile următoare sunt: Liceul Unitarian „Janos Zsigmond”, cu media 8,65, Transylvania College, cu 8,60, Colegiul Național „George Coșbuc”, cu 8,59, Colegiul Național „Gheorghe Șincai”, cu 8,40 și Colegiul Național „Andrei Mureșanu” Dej, cu 8,39.

Top 10 școli, ca număr de medii de 10, la Evaluarea Națională

În acest top figurează: Colegiul Național Emil Racoviță (3 medii de 10, poziția 1 în ierarhia pe județ); Școala Gimnazială „Ioan Bob” (3 medii de 10, poziția 5 în ierarhia pe județ); Liceul de Informatică „Tiberiu Popoviciu” (două medii de 10, poziția 17 în ierarhia pe județ); Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu” (două medii de 10, poziția 4 în ierarhia pe județ); Colegiul Național Pedagogic ”Gheorghe Lazăr” (o medie de 10, poziția 20 în ierarhia pe județ), Liceul Teoretic „Gelu Voievod” Gilău (o medie de 10, poziția 73 în ierarhia pe județ); Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” (o medie de 10, poziția 15 în ierarhia pe județ); Școala Gimnazială „Iuliu Hațieganu” (o medie de 10, poziția 23 în ierarhia pe județ), Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu” (o medie de 10, poziția 30 în ierarhia pe județ) și Școala Gimnazială „Ioan Opriș” Turda (o medie de 10, poziția 38 în ierarhia pe județ).

Unități de învățământ cu promovabilitate redusă, la Evaluarea Națională

Potrivit celor declarate de inspectorul școlar general Marinela Marc, sunt zone din județ în care „este foarte greu să găsești pe cineva care să își asume și să accepte postul de director”, fiind „mult mai simplu, dacă trăiești în mediul rural, să-ți faci orele și să mergi acasă, fără să mai ai nici o responsabilitate legată de reparațiile din școală, de asigurarea combustibilului, de repararea microbuzului școlar, de monitorizarea activității din școală, dacă profesorii vin și pleacă la timp, dacă părinții își trimit toți copiii la școală – pentru că este și munca asta mai delicată, în mediul rural, de a lămuri anumiți părinți să-și lase copiii la școală și să nu-i implice în treburi gospodărești. Să nu-i trimită cu oile, așa cum se întâmpla în urmă cu niște ani la Mociu, să nu-i țină acasă să îngrijească frați mai mici, în familiile cu foarte mulți copii sau să ajute la tot felul de activități agricole”.

„Sunt foarte puțini care acceptă această responsabilitate, ca să nu mai vorbesc de școlile în care majoritatea dascălilor sunt navetiști și foarte greu găsești pe cineva dedicat, implicat, care să își dorească să schimbe cu adevărat în bine și să caute soluții și metode pentru a face performanță” – a declarat Marinela Marc.

Între școlile clujene cu promovabilitate redusă la Evaluarea Națională, inspectorul școlar general a amintit: Școala Gimnazială „Alexandru Vaida Voevod” Bobâlna, Școala Gimnazială „Traian Gărduș” Luncani, Școala Gimnazială Bonțida, Școala Gimnazială Luna, Școala Gimnazială Nireș, Școala Gimnazială Cojocna, Școala Gimnazială Palatca, Școala Gimnazială „Traian Dârjan” Cluj-Napoca, Școala Gimnazială Cara și Școala Profesională Poiana Turda.

Calendarul admiterii în clasa a IX-a, etapa I

„Examenul de Evaluare Națională are specificul lui, în sensul că măsoară aceste rezultate la sfârșitul unui ciclu de învățământ gimnazial, dar nu produce efectele pe care le-ar produce nepromovarea examenului de Bacalaureat. Toți elevii, toți absolvenții claselor a VIII-a, într-o formulă sau alta se regăsesc admiși în învățământul liceal sau profesional. Sigur că cei care au medii mari își pot exprima opțiunile pentru liceul pe care îl doresc, dar și cei care au medii mai mici sau chiar cei care nu au participat la examenul de Evaluare Națională, pentru că avem și un număr de elevi de clasa a VIII-a care nu au participat, fiindcă din start ei și-au anunțat opțiunea pentru învățământul profesional sau dual, și atunci nu este obligatorie participarea la acest examen. Deci toți absoilvenții claselor a VIII-a se vor regăsi într-o formă sau alta în învățământul obligatoriu, în clasa a IX-a, fie că vorbim de liceu, fie că vorbim de învățământul profesional” – a mai declarat Marinela Marc.

În cadrul aceleiași conferințe de presă, aceasta a prezentat și calendarul admiterii în clasa a IX-a.

Astfel, pentru nivelul liceal, în 14 iulie va avea loc validarea listelor cu elevii admiși la liceele vocaționale. În perioada 16 – 19 iulie – completarea fișelor de opțiuni de către elevii cu CES și elevii romi (doar elevii care au participat la Evaluarea Națională, indiferent de medie); 20 iulie – repartizarea computerizată a elevilor cu CES și a elevilor romi; 16 – 22 iulie – completarea fișelor de opțiuni (teoretic, tehnologic), doar de către elevii care au participat la Evaluarea Naționaă, indiferent de medie; 24 iulie – repartizarea computerizată a elevilor la liceu – etapa 1;

Nivel profesional / dual: 5-14 iulie – înscrierea absolvenților clasei a VIII-a în unitățile de învățământ care au în ofertă clase de învățământ profesional, pentru elevii care au participat la Evaluarea Națională, indiferent de notă; 14 iulie – afișarea, la sediul unităților de învățământ, a listelor cu elevii admiși (în cazul în care nu se organizează probe de selecție); 15 – 16 iulie – desfășurarea probelor de selecție la unitățile de învățământ care au prevăzute astfel de probe; 20 iulie – afișarea, la sediul unităților de învățământ, a listelor cu elevii admiși în urma probelor de selecție; 20 – 22 iulie – desfășurarea probelor suplimentare de admitere la unitățile de învățământ care au prevăzute astfel de probe; 26 iulie – afișarea, la sediul unităților de învățământ, a listelor cu elevii admiși în urma probelor suplimentare.

Absolvenții de liceu care au promovat examenul de corigență, nu s-au prezentat la Examenul de Evaluare Națională sau au absentat la una sau la ambele probe ale examenului nu participă la prima etapă de admitere în clasa a IX-a la nivel liceal, profesional, dual. Acești elevi vor fi repartizați numai după ce se repartizează toți elevii care au participat la Evaluarea Națională.

Elevii reveniți în țară se pot înscrie în clasa a IX-a la nivel liceal / profesional / dual conform ROFUIP prin echivalarea studiilor.

Elevii care repetă clasa a IX-a, fie se reînscriu în aceeași unitate de învățământ, fie se transferă la altă unitate de învățământ, conform ROFUIP.

Topul liceelor clujene, ca promovabilitate la examenul național de Bacalaureat

Conform datelor prezentate de inspectorul școlar general Marinela Marc în conferința de presă de luni, din cele 64 de unități clujene de învățământ preuniversitar, 7 au avut o promovabilitate de 100%, 17 – între 90,00 și 99,11%, alte 14 – între 80,65 și 89,02%. De asemeni, 4 unități de învățământ au avut o promovabilitate între 70,73 și 72,09%, alte 8 – între 61,54 și 69,57%, alte 4 – între 53,13 și 59,26%. O unitate de învățământ a înregistrat o promovabilitate de 46,67%, alte 4 – între 30,00 și 36,84%, De asemeni, 3 unități de învățământ preuniversitar au înregistrat o promovabilitate între 23,08% și 28,57%, iar două – între 18,18% și 19,15%.

Cele 7 unități de învățământ cu promovabilitate de 100% sunt: Colegiul Economic „Iulian Pop”, Colegiul Economic „Emil Racoviță”, Liceul Teoretic „Avram Iancu”, Liceul Teoretic „Elf”, Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu”,. Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” și Liceul Unitarian „Janos Zsigmond”, toate din Cluj-Napoca.

M. TRIPON

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut