Protecție suplimentară pentru românii care cumpără bunuri ”defecte”

Comisia Europeană apreciază că noile directive ale UE privind conținutul digital și vânzarea de bunuri vor oferi o protecție suplimentară consumatorilor, atunci când seviciile sau bunurile achiziționate sunt defectuoase.

În prima zi din acest an au intrat în vigoare noi norme ale Uniune Euuropeană (UE) privind conținutul digital și vânzarea de bunuri, astfel că pentru consumatori și agenți economici va fi mai ușor să cumpere și să vândă conținut digital, servicii și bunuri digitale în întreaga UE.

Prin noile norme, consumatorii vor fi protejați atunci când conținutul digital (de exemplu, muzică sau software descărcate) și serviciile digitale sunt defectuoase. Ei vor avea dreptul legal la o soluție, cum ar fi o reducere de preț sau rezilierea contractului și rambursarea sumei plătite.

Comisia apreciază că Directiva privind vânzarea de bunuri le va asigura consumatorilor același nivel de protecție în întreaga UE – și atunci când își fac cumpărăturile online și atunci când cumpără dintr-un magazin – și va acoperi toate bunurile, inclusiv cele cu componente digitale (de exemplu, un frigider inteligent). Noile norme mențin perioada minimă de garanție de doi ani de la data la achiziției și prevăd o perioadă de un an în care va fi datoria vânzătorului să dovedească faptul că bunul nu a fost defect încă de la început.

Majoritatea statelor membre au transpus integral în legislația națională Directivele privind conținutul digital și vânzarea de bunuri.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut