Primul program național pilot de formare continuă privind pedagogia educației timpurii se desfășoară la Cluj

Cu sprijinul Inspectoratului Școlar Județean Cluj, primul program național pilot de formare continuă integrată, „Pedagogia educației timpurii. Implementarea noului curriculum” se desfășoară, în perioada 22 mai – 19 iunie 2021, la Colegiul Național Pedagogic ”Gheorghe  Lazăr” din Cluj-Napoca.

Programul este organizat și finanțat prin Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională (CEDP) București și Asociația Națională a Colegiilor și Liceelor Pedagogice din România (ANCLP) – asociație partener al Ministerului Educației în procesul de reformă a învățământului pedagogic preuniversitar românesc -, în colaborare cu Primăria și Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca/ Centrul bugetar de administrare creșe.

Unic în România ca inițiativă și structură, programul se desfășoară în format blended learning, pe durata a 40 de ore și se adresează personalului angajat din cele 18 creșe din municipiul Cluj-Napoca. Implementarea noului curriculum în cadrul programului implică participarea în structuri integrate a educatorilor-puericultori, a personalului de îngrijire, de specialitate, de asistență medicală și de conducere de la nivelul creșelor care funcționează în Cluj-Napoca, precum și de la nivelul Centrului bugetar de administrare creșe al municipiului Cluj-Napoca.

Conform celor anunțate de Inspectoratul Școlar Județean Cluj, programul-pilot „Pedagogia educației timpurii. Implementarea noului curriculum” pregătește preluarea și integrarea creșelor în sistemul național de învățământ preuniversitar, precum și organizarea activității acestora în baza unor  programe de educație timpurie de calitate.

„Educația timpurie este prima treaptă de pregătire pentru educația din școală, ea se adresează copiilor de la naștere până la atingerea vârstei de la 6-7 ani și reprezintă cea mai importantă perioadă din viața unei persoane, tocmai  prin consecințele durabile pe care le are asupra dezvoltării ulterioare a acesteia. În primii ani de viață ai oricărui copil se pun bazele relațiilor de atașament, se învață abilități și modele comportamentale, iar dezvoltarea copilului se realizează pe multiple laturi, într-un ritm accelerat, se produce dezvoltarea somatică, au loc achiziții multiple în aria de dezvoltare psihică și fizică, motiv pentru care este foarte important ca acest proces să aibă loc, instituționalizat, sub supravegherea unui personal format profesional, în acest scop”, declară Marinela Marc, inspector școlar general al IȘJ Cluj.

M. T.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut