Premieră: Rezilierea contractului de construcție a unei autostrăzi

După ani și ani de zile, în care contrucția autostrăzilor în România a devenit subiect de glumă pentru toată lumea, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a notificat antreprenorul responsabil de construcţia sectorului de autostradă Cheţani – Câmpia Turzii privind rezilierea contractului, rezilierea efectivă intrînd în vigoare după 14 zile de la notificare.

Asocierea SC Straco Grup SRL – SC Total Road SRL – SC Specialist Consulting SRL, antreprenorul sectorului de autostradă Cheţani – Câmpia Turzii a primit joi, 11 martie, o notificare privind rezilierea contractului „Proiectare și Execuţie pentru Realizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lotul 3: Chețani – Câmpia Turzii, km 21+500 – km 37+191″. Conform CNAIR, ”decizia rezilierii acestui contract este consecința faptului că Antreprenorul nu a respectat un număr de 3 înștiințări de remediere și a abandonat șantierul”.

CNAIR precizează că după deschiderea traficului rutier pe Nodul Rutier Chețani, în 18 septembrie 2020, ”Antreprenorul a redus considerabil ritmul de execuție a lucrărilor. La data deschiderii traficului, progresul fizic era de 36,81%, iar în prezent progresul fizic înregistrat este de 37,86%, Antreprenorul înregistrând un progres de aproximativ 1% în ultimele 5 luni”.

După rezilierea contractului, CNAIR va elabora o nouă documentație de atribuire pentru relicitarea acestui contract.

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, a transmis pe o pagină se socializare următorul mesaj: „Destul! Pe A3 sector Cheţani-Câmpia Turzii progresul în ultimele 5 luni a fost 1%. CNAIR a reziliat astăzi (joi – n.red.) contractul cu constructorul. Cu lucrări începute în anul 2016, dar ajunse în 2021 abia la stadiul de sub 40%, nu putem face performanţă în dezvoltarea infrastructurii şi a României, în general. Constructorul acestui lot, ajuns în insolvenţă şi cu subcontractori neplătiţi, a beneficiat de toată bunăvoinţa autorităţilor române, dar a sosit momentul în care trebuie să spunem „Destul!” Este soluţia pe care CNAIR a încercat din răsputeri să o evite, pentru că relicitarea restului de tronson presupune nişte proceduri de relativă durată. Însă nu mai putem priva România de acest sector din autostrada A3. Avem nevoie de infrastructură urgent”.
Ministrul a mai afirmat că, în prezent, ”pe şantier nu se lucrează deloc, iar lucrările deja executate încep să se degradeze. În ultimele cinci luni, lucrările au avansat cu doar 1%. Am cerut CNAIR să implementeze un calendar accelerat pentru relicitare, astfel încât să avem un nou constructor în teren cât mai curând”.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut