Poștașii vor livra, la domiciliu, brățara “Butonul Roșu”

De la 1 octombrie, Compania Națională Poșta Română este partener în dezvoltarea, la nivel național, a sistemului de alertă Butonul Roșu, un serviciu complementar celui de urgență 112, destinat persoanelor singure, vârstnice, cu risc medical sau aflate în localități rurale sau izolate, din România. Prin folosirea unei brățări, abonații Butonul Roșu pot primi asistență personalizată sau ajutor dedicat în situații de urgență medicală și securitate personală.

„În baza parteneriatelor pe care persoanele juridice (autorități și instituții publice care oferă servicii de asistență socială comunitară persoanelor vulnerabile din punct de vedere medical și social) le vor încheia cu Poșta Română, factorii poștali se vor deplasa la domiciliile beneficiarilor, îi vor înrola în baza de date împreună cu istoricul medical și factorii de risc, îi vor instrui și le vor da în folosire brățara împreună cu un telefon asociat acesteia, care va asigura monitorizarea și asistența la distanță. La o simplă apăsare pe butonul SOS, dispozitivul mobil este localizat GPS, beneficiarul este identificat, Dispeceratul Medical de Urgență primește accesul la datele medicale ale pacientului care sunt actualizate permanent și se declanșează protocolul de urgență personalizat, precum și informarea familiei, iar în cazul urgențelor majore apelează 112. În funcție de complexitatea și gravitatea situației semnalate, dispecerul va iniția un protocol personalizat ce va indica acțiunile ce trebuie întreprinse (alertarea contactului de urgență din apropiere, deplasarea unui asistent medical la domiciliul pacientului, alertarea persoanelor care-l îngrijesc). Beneficiarul este monitorizat permanent până la eliminarea pericolelor sau externare și primește suport pentru revenirea în activitate” – precizează Poșta Română.

Butonul Roșu este potrivit oricărei persoane, ca serviciu de prevenție și securitate personală, dar în mod deosebit este indicat oamenilor singuri sau izolați, pensionarilor sau vârstnicilor, bolnavilor cronici, persoanelor cu dizabilități, pacienților externați/operați, pacienților din studii clinice, copiilor care rămân singuri acasă, viitoarelor mame și persoanelor expuse profesional unor riscuri asociate.

Dezvoltatorii platformei dedicate care pun la dispoziție Butonul Roșu – Teleasistență Group – au inițiat colaborarea cu Poșta Română întrucât compania dispune atât de resursă umană extinsă pe tot teritoriul țării, cât și de o rețea teritorială vastă care poate răspunde nevoilor de extindere, la nivel național, a serviciilor de asistență Butonul Roșu – mai precizează sursa citată. Astfel de servicii de asistență personală, ajutor de urgență, sănătate și suport viață independentă sunt livrate, în comunitate, și de alte companii poștale, cele mai avansate fiind cele livrate de Poșta Franceză.

Serviciul Butonul Roșu a fost implementat, în 2015, în București, de către Crucea Alb Galbenă România, pentru 300 de vârstnici. Un an mai târziu, a fost extins și în alte localități.

M. T.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut