Peste 4.000 de apeluri la ALOPEDI – 0364917, în primele trei luni ale acestui an

Serviciul de telemedicină ALOPEDI – 0364917 a fost apelat, în primele trei luni ale anului 2022, de 4.301 părinți. Marea majoritate a apelurilor, 3.166, s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu, iar părinților li s-au explicat care sunt semnele la apariția cărora trebuie să se adreseze medicului.

Conform unei analize a activității derulate în trimestrul întâi al acestui an prin intermediul proiectului dedicat sfaturilor medicale pediatrice, realizate de președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, împreună cu reprezentanții Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii care gestionează serviciul de call-center ALOPEDI – 0364917, cel mai frecvent motiv de apelare rămâne febra, în cazul a 1.078 de copii. Pentru problemele respiratorii au fost înregistrate 1.023 de apeluri, dintre care 275 pentru copii care erau deja diagnosticați cu COVID-19, iar vărsăturile, diareea și durerile abdominale au însumat 507 apeluri.

Medicii care deservesc serviciul de call-center pentru urgențe pediatrice ALOPEDI – 0364917 reamintesc părinților că febra este un răspuns al organismului și necesită tratament în cazul în care influențează starea generală a copilului. „Medicamentele antipiretice se pot administra fără prescripție medicală, dar părinții trebuie să fie atenți la doza administrată din fiecare preparat, doza corespunzătoare greutății fiind marcată pe flacon sau în prospect, să respecte numărul de doze și intervalul de timp precizat pe prospect și să nu administreze medicamente la care copilul este alergic. Febra însoțită de alterarea stării generale, apărută la copilul mai mic de trei luni, febra care durează mai mult de trei zile, sunt situații în care copilul trebuie evaluat față în față de către medic” – atenționează aceștia.

M. T.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut