Peste 140 de abuzuri asupra copiilor, sesizate prin serviciul de Call center 119

Potrivit unei analize a activității derulate de serviciul de Call center destinat sesizării cazurilor de abuz împotriva copiilor – 119, realizate de președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, împreună cu conducerea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Cluj, prin intermediul dispeceratului gestionat de DGASPC Cluj, în intervalul 1 februarie – 31 iulie 2022 au fost recepționate 141 de apeluri, majoritatea problemelor semnalate fiind deja soluționate sau în curs de soluționare.

Cele mai multe sesizări (53) au vizat situații de neglijare a copilului, alte 47 au vizat abuzuri (dintre care, peste 70% au reprezentat cazuri de abuz fizic). În plus – informează Consiliul Județean Cluj –, au mai fost înregistrate cazuri de cerșetorie, plecări voluntare de la domiciliu, conflicte între părinți ca urmare a nerespectării termenilor înțelegerilor cu privire la timpul petrecut cu copilul, situații de abuz sexual/ pornografie infantilă etc. Nu în ultimul rând, au existat situații care au impus intervenția echipei mobile pentru verificarea, la fața locului, a stării de fapt sesizate.

Prin apelarea numărului 119, disponibil în toate rețelele publice de comunicații din România, pot fi raportate, în regim non-stop, toate cazurile de abuz, exploatare, neglijare și forme de violență asupra copiilor, inclusiv bullying, respectiv toate situațiile care nu necesită intervenția imediată a autorităților specializate din cadrul Serviciului de Urgență 112.

M. T.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut