PEDITEL 1791: Peste 300.000 de copii ajutați cu sfaturi de intervenție rapidă

Peste 300.000 de copii au fost ajutați de serviciul de asistență medicală pediatrică PEDITEL, de la lansarea acestuia și până în prezent. De la 6.848 de apeluri în primul an de funcționare, PEDITEL a ajuns să preia, șapte ani mai târziu, în medie 7.000 de apeluri pe lună. În 2020, media zilnică a fost de 230 apeluri, dar au fost zile când s-au înregistrat și aproape 500 de apeluri.

Durata media a apelului de fost de 6,5 minute, iar soluțiile oferite au fost în principal sfaturi medicale aplicabile acasă (peste 79%). Pentru 12% dintre solicitări, apelanții au primit recomandarea de a face un consult medical de specialitate, alte 6% dintre cazuri au fost redirecționate în maximum două ore către unitățile de primiri urgențe și doar pentru 1,77% dintre solicitări, respectiv 1.475 de cazuri, a fost necesară apelarea numărului unic 112 și solicitarea unei ambulanțe cu medic. Cele mai frecvente probleme medicale care au necesitat sfatul medicului au fost stările febrile (26%), diareea (14%) și vărsăturile (9%).

„Anul trecut, 37% dintre apeluri au venit din mediul rural și ne dorim să fim și mai relevanți și să oferim suport medical cât mai multor copii de la sate. 63% dintre apeluri au provenit din orașe, iar 7% din totalul apelurilor au fost din diaspora. Gradul de încredere în medicul PEDITEL este extrem de mare, iar suportul medical oferit gratuit face diferența majoră între a merge la spital fără să fie o urgență și a primi un sfat medical avizat, profesionist, la orice oră din zi și din noapte”, spune Cristina Grigore.

În 2020 serviciul PEDITEL a fost susținut prioritar de Banca Transilvania. În luna iulie a.c., toate donațiile pentru PEDITEL făcute pe site-ul BT, vor fi dublate de Banca Transilvania. Donații cu orice card bancar din România și diaspora, fără comision, se pot face accesând https://www.bancatransilvania.ro/blog/csr/social/campanie-donatii-asistenta-medicala-pediatrica-gratuita-24-din-7/

***

Serviciul PEDITEL 1791 este un program național și internațional de asistență medicală pediatrică gratuită, prin telefon, non stop, pentru fiecare copil din România, oriunde s-ar afla în lume, prin apelarea la numerele: 1791 (național Vodafone, Orange, Telekom ) și *1791 (național Digi fix și mobil). Serviciul a fost înființat de Fundația Părinți din România în 2014, iar în cei 7 ani de funcționare neîntreruptă, echipa medicală PEDITEL a ajutat cu sfaturi de intervenție rapidă, până la prezentarea copilului pentru un consult medical, 308.327 copii din România și diaspora.

Fundația Părinți din România a fost înființată în anul 2005 ca un grup de inițiativă al părinților din Cluj, coagulați în jurul site-ului www.parinticlujeni.ro, cu scopul de a informa și a reprezenta clujenii cu copii, viitorii părinți, precum și pe toți cei interesați de problemele copiilor din județ. Din 2009, grupul de părinți clujeni s-a transformat în Fundația Părinți Clujeni, care în 2012 a devenit Fundația Părinți din România.

M. T.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut