O profesoară din județul Cluj, distinsă cu titlul „Profesorul Anului din mediul rural la categoria Prevenirea abandonului școlar”

O profesoară din județul Cluj a primit premiul  Profesorul Anului din mediul rural la categoria „Prevenirea abandonului școlar”.

Distincția a fost acordată în cadru Galei „Profesorul Anului din mediul rural” 2024 ce a avut loc joi seara la Timişoara, în Sala Multifuncţională a Consiliului Judeţean Timiş.

În total au fost 22 de finalişti la cele 7 categorii de premiere, care provin din şcoli rurale din 15 judeţe: Iaşi, Ialomiţa, Hunedoara, Mureş, Olt, Vâlcea, Ilfov, Bacău, Bihor, Timiş, Bistriţa-Năsăud, Dolj, Călăraşi, Cluj şi Mehedinţi.

În acest an, Clujul a avut doi finaliști la categoria „Prevenirea abandonului şcolar. Este vorba de Camelia Costantea – director la Şcoala Gimnazială Viişoara, Cluj și de Monica Nagy – învăţător la Şcoala Gimnazială Cojocna, Cluj. La această categorie a intrat în finală și Felix Godeanu, director la Şcoala Gimnazială Grozeşti, Mehedinţi.

În urma jurizării făcute de Luminița Costache de la UNICEF s-a decis ca titlul de profesorul Anului din mediul rural la categoria „Prevenirea abandonului școlar” să-i fie acordat profesoarei Camelia Costantea, director la Școala Gimnazială Viișoara, județul Cluj.

 

În cadrul evenimentului de la Timișoara, Camelia Constantea a declarat că școală din mediul rural poate fi comparată cu o haltă CFR. „E puțin atractivă, prin ea trec foarte multe trenuri, puține opresc. Din acele trenuri puținI se dau jos, doar cei curajoși. Mulțumesc colegei care m-a propus, e o colegă director și nu te aștepți ca o colegă dintr-o altă școală să-ți aprecize munca.

Anul trecut într-o clasă la care predau istorie a apărut un elev pe care nu-l cunoșteam, Gyuri. Gyuri era mai mare, mai matur, nu semăna cu copii din clasă datorită maturității sale. Mi-a spus că a lipsit doi ani de la școală, dar acum a venit. Am intrat în detalii și Gyuri dispăruse din peisaj în timpul pandemiei, dar a revenit la școală. În timp ce eu îmi spun poveștile la istroie, Gyuri desena și mă apropii de caietul lui Gyuri. Gyuri este un geniu al desenului. Gyuri lucrase doi ani cu tatăl său în construcții în timpul pandemiei și a venit la școală, promițându-mi că va veni la școală. Gyuri e deosebit iar ca Gyuri mai sunt foarte mulți elevi și trebuie să îi recuprăm. O treime din premiu este al meu, o treime este al colegilor mei iar o treime, cea mai mare, este a mediatorului școlar de la mine din școală. Ea primește 0,34 din premiu”, a spus profesoara de la Viișoara.

 

Gala „Profesorul Anului din mediul rural”

Gala „Profesorul Anului din mediul rural” este evenimentul din România care recunoaşte şi sărbătoreşte contribuţia profesorilor din zonele rurale. Scopul său este de a evidenţia şi de a aprecia angajamentul şi rezultatele remarcabile ale acestor cadre didactice, care cred în potenţialul fiecărui elev şi se dedică educaţiei.

La cea de-a treia ediţie a Galei au fost introduse două categorii noi de nominalizare, mai exact categorii dedicate cadrelor didactice din învăţământul preşcolar şi cadrelor didactice debutante.

În etapa de preselecţii, 80 de profesori, alumni şi membri ai echipei Teach for Romania au evaluat cele 518 nominalizări. În etapa finală de jurizare, 38 de specialişti din diverse domenii, inclusiv societatea civilă, educaţie, business, elevi şi parteneri instituţionali, au fost implicaţi. Toate candidaturile finaliste sunt în proces de verificare a informaţiilor în teren, pentru a asigura validitatea lor.

În 2023, Clujul nu a avut niciun finalist la Gala „Profesorul Anului din mediul rural”

În 2022, titlul de „Profesorul Anului la categoria Prevenirea Abandonului Școlar, Excelență în Educație” i-a revenit Danielei Arion, director al școlii gimnaziale din comuna Mihai Viteazu, județul Cluj. Cadru didactic din 2015, Daniela Arion a reușit să schimbe complet fața instituției, dar și să spargă stereotipuri legate de școlile din mediul rural. Clasele sunt complet echipate, abandonul școlar a fost redus aproape la zero, biblioteca este dotată cu 11 mii de volume, iar copiii pot alege din zeci de activități, printre care se numără și proiecte de tip Erasmus, care le oferă șansa de a călători gratuit. Vestea că școala din Mihai Viteazu a ajuns la un asemenea nivel a circulat rapid.

 

Evenimentul este organizat de Teach for Romania, o organizaţie non-guvernamentală care de-a lungul a zece ani, a recrutat şi pregătit profesori şi învăţători. În anul şcolar 2023-2024, 145 de cadre didactice fac parte din programul lor, predând în 126 de şcoli din 22 de judeţe. Din comunitatea de 279 de absolvenţi ai programului, jumătate au ales să rămână în şcolile publice din România.

C.P.

 

 

 

 

 

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut