Noul an școlar din perspectiva elevilor

Aproape trei sferturi  (74,5%) dintre elevi consideră că școala online nu a fost „la fel de calitativă” ca școala față în față, iar 82,9% spun că nu au putut asimila materia în aceeași măsură în care ar fi asimilat-o dacă ar fi fost la școală, fizic. De asemeni, peste două treimi (70,9%) dintre respondenți sunt de părere că orele suplimentare de recuperare a materiei ar fi utile în parcursul lor educațional, deși această posibilitate este rar promovată în spațiul școlar, sub forma cursurilor remediale – relevă datele unei consultări realizate de Consiliul Național al Elevilor (CNE), la care au participat peste 11.000 de respondenți.

Având în vedere rezultatele consultării, CNE propune organizarea de testări inițiale standardizate la nivel național, pentru toate clasele, în primele săptămâni ale anului școlar 2021-2022, „pentru a evalua în mod obiectiv lipsurile acumulate în timpul școlii online la materiile de examen/ de profil”. Respectivele evaluări „ar trebui corectate de profesorii de la clasă, care, în baza rezultatelor, să sprijine elevii în participarea la orele remediale, dar și să aplice strategii individuale de recuperare a materiei”.

Totodată, CNE propune extinderea programului de ore remediale, astfel încât să aibă acces la acest tip de cursuri „orice elev care dorește, nu doar cei aflați în diverse situații de risc”. O altă propunere vizează reglementarea scenariilor de funcționare a unităților de învățământ, prin ordin comun al Ministerului Educației și Ministerului Sănătății, până la sfârșitul lunii august, astfel încât școlile să aibă timpul necesar pregătirii începutului noului an școlar. Elevii consideră că este necesară respectarea scenariilor de la nivel local, „în așa fel încât fiecare școală să poată decide scenariul după care funcționează (fizic/ online), în baza principiului descentralizării, fără să depindă de  aprobarea altor entități (ISJ, CJSU, DSP etc.)”.

CNE mai propune dotarea școlilor cu materiale sanitare suficiente, cu teste rapide antigen de detectare a COVID-19, dar și înființarea centrelor de vaccinare în unitățile de învățământ. De asemeni, propune dotarea școlilor cu dispozitive digitale necesare școlii online, „mai ales în contextul posibilității reluării scenariului hibrid”.

M. TRIPON

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut