Noii directori din unitățile clujene de învățământ preuniversitar și-au preluat, luni, mandatele

Directorii și directorii adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar de stat care au promovat concursul pentru ocuparea funcțiilor vacante, desfășurat în perioada septembrie-decembrie 2021, și-au preluat luni, 17 ianuarie, mandatele, pentru o perioadă de patru ani.

Directorii și directorii adjuncți au semnat un contract de management educațional cu inspectorul școlar general, iar directorii și un contract de management administrativ-financiar cu primarul unității administrativ-teritoriale în a cărei rază teritorială se află unitatea de învățământ preuniversitar, respectiv cu președintele consiliului județean, pentru unitățile de învățământ preuniversitar special.

Pe celelalte posturi de directori (23) și directori adjuncți (15), neocupate prin concurs, au fost numite cadre didactice prin detașare în interesul învățământului, până la organizarea unui nou concurs, dar nu mai târziu de sfârșitul anului școlar, respectiv 31 august 2022.

„Îi felicit pe directorii care au participat la concurs și care au promovat în procent foarte mare. În foarte mare măsură nu sunt schimbări, stabilitatea la nivelul managementului fiind un indicator important al reușitei școlare în județul Cluj, dar mă bucur să văd că sunt și cadre didactice care nu au mai ocupat funcții de conducere și care și-au dorit să își asume acest rol. Directorul este reprezentantul legal al unității de învățământ și realizează conducerea executivă a acesteia, organizând și monitorizând întreaga activitate educațională, răspunzând de aplicarea legislației în vigoare, la nivelul unității de învățământ, de elaborarea bugetului și încadrarea în bugetul aprobat, de atragerea de resurse extrabugetare, de angajarea personalului din unitate, prin încheierea contractului individual de muncă, coordonează activitatea de elaborare a ofertei educaționale a unității de învățământ, a regulamentelor, a tuturor documentelor de prognoză și diagnoză a calității procesului educațional. Având un mandat de 4 ani, sunt convinsă că vor fi mult mai motivați să implementeze proiecte și strategii educaționale pe termen lung, care să contribuie la dezvoltarea instituțiilor pe care le conduc” – a declarat Marinela Marc, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Cluj.

Șefa IȘJ Cluj le-a urat tuturor mult succes și „să fie acei factori de echilibru, care să coaguleze echipe în jurul lor și să aibă disponibilitate de comunicare cu toți partenerii educaționali”.

M. TRIPON

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut