„Legile Educației prefațează o nouă reformă de eșec în domeniu”

Ministrul Educației, Ligia Deca, a prezentat, luni, cele două proiecte de legi ale Educației. Acestea sunt însă aspru criticate de opoziție. În același timp, social democrații atrag atenția asupra faptului că ei au cerut dezbateri prelungite.

Proiectele de legi ale Educației prezentate ieri de ministrul Ligia Deca prefațează o nouă reformă de eșec a domeniului. Multe probleme cronice din Educație vor persita în continuare. Spre exemplu, elevii vor fi în continuare discriminați la admiterea în liceu, cu acel 60% din locuri unde se poate organiza o admitere distinctă, stimulând sistemul nociv al meditațiilor. În mod absolut iresponsabil se prevăd în continuare excepții pentru funcționarea școlilor fără aviz IGSU și pasarea responsabilității la alte instituții. Nu s-a anunțat nimic despre autonomie și implicarea comunității. Salarizarea profesorilor rămâne în zona formulărilor frumoase și a preocupărilor declarative, dar fără nici un rezultat concret, desi se vorbește de un 15% din PIB pentru educație, în condițiile în care până acum nu s-au alocat nici măcar cei 6% prevăzuți de legile în vigoare. În concluzie, multe vorbe frumoase și puține răspunsuri reale la probleme a căror rezolvare trenează de ani și ani de zile”, a declarat liderul USR Cluj, deputatul Oana Murariu.

„Deși Partidul Social Democrat a solicitat prelungirea termenilor de analiză și dezbatere, dorința ministerului Educației a fost alta.

Astfel, au fost asumate și făcute publice, de către ministrul Educației proiectele legilor învățământului preuniversitar și universitar.

Proiectele legilor se află în dezbatere publică în acest moment, iar forma finală va fi suma dezbaterilor publice, analizei, amendamentelor și desigur, dezbaterile din Parlament.

Am susținut încă de la început necesitatea unei dezbateri pentru a stabili o legislație cât mai amplă pentru acest domeniu esențial societății românești.

Analiza pe care PSD a făcut-o până acum asupra proiectelor de lege a evidențiat necesitatea corectării unor aspecte definitorii pentru viitorul copiilor, precum: admiterea la liceu, probele de bacalaureat, învățâmântul special și asigurarea educației copiilor veniți din diaspora.

Prin acestă dezbatere este necesar să ajungem la un consens benefic pentru elevii din România, pentru a facilita astfel accesul la educație, combaterea abandonului școlar, dezvoltarea aptitudinilor practice pentru a tranforma societatea în ceea ce visăm cu toții.

În urma finalizării dezbaterilor, vom analiza și tranșa împreună, în Parlament, toate aceste aspecte, alături de partenerii de guvernare pentru a  oferi cu adevărat un program ce va transforma România în „Romania educată”” , a spus liderul PSD Cluj, Alexandru Cordoș.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut