Iubiri second-hand: Ce mașini la mâna a doua preferă românii

În materie de achiziție a automobilelor, românii preferă în continuare mașinile second-hand, principalul motiv fiind prețul mult mai mic comparativ cu cel al unui automobil nou și, pentru unele persoane, tendința de a nu investi foarte mult într-un bun a cărui valoare scade imediat după cumpărare.

Un clasament realizat de o instituție financiară non-bancară, specializată în acordarea de credite pentru cumpărarea de automobile, arată că și în acest an românii s-au orientat cu predilecție spre mașinile de fabricație germană. Topul primelor 6 luni din acest an, este condus, ca și anul trecut, de Volkswagen, aceasta fiind marca preferată de românii care cumpără mașini second-hand. Astfel, 26% dintre cumpărătorii care au apelat la serviciile instituției au preferat cea mai populară marcă germană. Dintre aceștia, 39% au optat pentru Volkswagen Passat, 24% dintre pentru Golf, modelele Touran, Passat CC și Tiguan având, fiecare, un procent de circa 6% din vânzări.

Pe următoarea poziție se clasează marca BMW, aleasă de 15% dintre cumpărători în 2021, respectiv de 17% în acest an, modelele preferate fiind BMW Seria 3 (44% din vânzările totale de BMW), Seria 5 (23%), Seria 1 (11%), X3 (10%) și X5 (4%).

Topul primelor 5 mărci este completat de Audi, Opel și Ford, toate cu procente semnificativ mai mici decât primele două clasate. În 2021, 13% dintre cumpărători au ales Audi, iar în 2022 procentul acestora a scăzut la 10%. Opel a fost ales de 8% (în 2021), respectiv 7% (în 2022) dintre cumpărători, în timp ce marca Ford a rămas constantă în topul preferințelor, cu un procent anual neschimbat, de 7%.

Pandemie egal economie

După ce au traversat o perioadă de doi ani marcată de pandemie, interval de timp în care multe persoane s-au trezit cu veniturile serios diminuate, românii au ajuns să cumpere mașini și mai vechi decât în perioada anterioară, deoarece au devenit au devenit mai ezitanți atunci când vine vorba să facă investiții costisitoare, care pot fi achitate doar într-un termen lung. La toate acestea au contribuit din plin taxele, impozitele, majorarea dobânzilor la credite și creșterea galopantă a prețurilor, așă că tot mai mulți românii preferă să aleagă un model mai vechi de automobil, dar și mai ieftin, pe care îl folosesc câțiva ani, după care îl schimbă cu altul ceva mai nou, însă tot cu un ”second-hand”.

Conform datelor furnizate de instituție, circa 50% din vânzări au fost reprezentate de mașini produse între 2006 și 2009 (cu o vechime de circa 13 – 16 ani), iar 20% dintre achiziții au constat în automobile fabricate între 2010 și 2011, cu o vechime de 11-12 ani.

V.D.

Clasamentul achizițiilor second-hand

Volkswagen – 26%

BMW – 17%

Audi – 10%

Opel – 7%

Ford – 7%

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut