Interes scăzut pentru modernizarea străzii Mănăștur

O singură fimă a depus ofertă pentru proiectarea și execuția lucrărilor la strada Moților – Calea Mănăștur. Este vorba de Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj. Potrivit reprezentanților primăriei, investiția se ridică la 47.988.402,20 lei fără TVA, iar termenul de depunere a ofertelor a fost data de 14.09.2021.

Prin acest obiectiv s-a prevăzut modernizarea străzilor Calea Mănăștur, Calea Moților – intersecție cu strada George Coșbuc, strada Uzinei Electrice, strada Oțetului și Strada Mărginașă. Modernizarea coridorului pe axa est-vest se va realiza prin reducerea suprafeței carosabile, rezultând pe Calea Mănăștur 4 benzi de circulație cu gabarit redus – 2 benzi dedicate pentru transportul public și 2 benzi pentru circulație rutieră liberă, având fiecare lățimea de 3 m. Calea Moților, segmentul dintre str. Mărginașă și strada Clinicilor, va avea aceeași configurare ca pe Calea Mănăștur, urmând ca pe segmentul Clinicilor – George Coșbuc, circulația să se desfășoare în sens unic, pe direcția spre Calea Mănăștur, fiind asigurate circulații în ambele sensuri doar pentru transportul public în comun, prin benzi dedicate.

Pentru axa nord-sud se propune realizarea unei artere directe, care să asigure legătura rutieră, velo și pietonală în mod direct, pe traseul Pod Garibaldi – strada Uzinei Electrice – strada Oțetului – str. Mărginață, prin realizarea exproprierilor necesare și construirea unui pod peste Pârâul Morii, însoțite de extinderea străzii Oțetului la 4 benzi de circulatie, introducerea de benzi ciclabile pe ambele sensuri de circulație și extinderea spațiilor destinate trotuarelor. Pe str. Marginasa se propune lărgirea la trei benzi în zona intersecției cu Calea Mănăștur – Calea Moților, pentru asigurarea lățimilor minime necesare circulației auto în siguranța și pentru realizarea spațiului de încadrare pentru preselectare direcție de circulație (stânga-dreapta). Toate interesecțiile și trecerile de pietoni de pe segmentele de stradă asupra cărora se va interveni prin proiect se propun a fi semaforizate, într-un sistem inteligent de management trafic, adaptiv și prevăzut cu sisteme de prioritizare a mijloacelor de transport public față de circulațiile auto private. S-a prevăzut totodată și construirea unui pod nou peste Canalul Morii cu o lungime de 13,20 ml. Durata de realizare a investiției este 18 luni, din care 3 luni proiectare și 15 luni execuție. Finanțarea pentru acest proiect este asigurată din bugetul local.

C.P.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut