Instantaneul unei agonii. Gara fantomă de lângă gară

Cimitirul trenurilor de călători de lângă Gara Cluj-Napoca

Vagoane ruginite, geamuri sparte, uși distruse, mizeri, plin de buruieni, mormane de peturi și pete de ulei. Un peisaj dezolant. E tabloul care spune totul despre cum a evoluat Calea Ferată a României în ultimii ani. De la glorie la cimitir de fiare vechi.

La câțiva zeci de metri de stația CFR Cluj-Napoca spre Baciu se află zeci de vagoane de călători ruginite. Un adevărat dezastru iar gunoaiele aruncate la voia întâmplării pe de o parte și de alta a căii ferate completează imaginea apocaliptică.

Cu toate că vagoanele au zeci de ani vechime, până acum nu s-a reușit casarea lor și transferarea la fierul vechi.

Vagoanele pline de rugină, au geamurile sparte, ușile distruse și scaunele deteriorate, fiind în stare avansată de degradare. Multe dintre ele sunt folosite drept locuință de către oamenii străzii.

Directorul regionalei CFR Cluj, Petru Ceșa a declarat pentru Făclia că vagoanele aparțin de CFR Călători și că nu se poate lua nicio măsură atâta timp cât compania plătește chirie pentru a putea fi staționate pe liniile din zonă.

„Atât timp cât plătesc chiria nu cred că mai e problemă cât le țin acolo. Dacă vor fi solicitări pentru a fi folosite liniile respective în alte scopuri, vom putea solicita companiei CFR Călători să reloce vagoanele pe altă zonă. Decizia în privința utilizării acestor vagoane aparține strict de CFR Călători. Ei decid dacă le reabilitează sau le casează”, a spus Petru Ceșa, precizând că vagoanele chiar dacă sunt în stare avansată de degradare nu creează probleme pentru mediu.

Surse din cadrul CFR Călători SA au declarat pentru Făclia că până acum vagoanele s-au scos de mai multe ori la licitație pentru casare și valorificare. Potrivit surselor, până acum nimeni nu s-a arătat interesat să cumpere aceste vagoane. „S-au făcut de mai multe ori proceduri pe Bursa Română de Mărfuri pentru a fi scoase la licitație și casate însă nu s-a reușit”, a spus unul dintre foștii reprezentanți ai CFR Călători.

Potrivit Ordinului nr. 315/2011 privind aprobarea Normativului feroviar Vehicule de cale ferată, durata de serviciu pentru vagoane este de 40 de ani.

Cosmin PURIȘ

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut