Inflația, mană cerească pentru afacerile din comerț

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut cu 4,4% în 2022 faţă de 2021, rezultateale fiind cel mai probabil în strînsă legătură cu majorarea prețurilor de vânzare.

Datele Institutului Naţional de Statistică arată că volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere de ansamblu cu 4,4%, datorită majorării comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (cu 9,6%), vânzărilor de produse nealimentare (cu 4,5%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (cu 1,4%).
Aceeași tendință a fost consemnată și în ultima lună a anului trecut, când majorarea de 7,5% comparativ cu luna anterioară a avut loc datorită creşterilor consemnate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (cu 17,9%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (cu 2,8%) şi la vânzările de produse nealimentare (cu 2,2%).

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut