În ce domenii activează cele mai multe companii care își prezintă oferta salarială

Unul din doi angajatori spun că obligativitatea publicării salariilor este o măsură care îi va ajuta să angajeze mai repede.

Peste 33% din totalul joburilor disponibile în acest moment pe site-ul de recrutare on-line eJobs au salariul afișat, procentul fiind mai mult decât dublu față de perioada similară a anului trecut. Astfel, peste 8.000 de poziții pentru care companiile caută candidați au fie salariul fix menționat în anunțul de angajare, fie un interval salarial.

Potrivit celui mai recent sondaj realizat de eJobs, principalul motiv pentru care angajatorii au început să facă publice salariile pe care le oferă este legat de faptul că reușesc să găsească mai repede candidatul potrivit și să închidă angajarea (34,4% dintre respondenți au făcut această mențiune). De asemenea, 22% spun că primesc mai multe aplicări, 15,6% că este îmbunătățită relevanța candidaților, 9,4% au observat că anunțul postat primește mai multe vizualizări, iar alți 9,4% procedează astfel pentru că aceasta este politica stabilită de companie. Conform eJobs, anunțurile de angajare cu salariul publicat sunt cu 40% mai vizualizate decât celelalte.

Totuși, angajatorii par mai dispuși să arate salariul în special pentru joburile entry level. Astfel, în timp ce 37,5% dintre ei recunosc că au salariul vizibil în primul rând pentru pozițiile de intrare, 21,9% au răspuns că le afișează pentru joburile de specialiști, iar 31,3% declară că politica de transparență se aplică la nivel general, fără diferențe între nivelurile de carieră vizate.

Domeniile care au cele mai multe poziții cu salariul menționat în anunțul de angajare sunt retail, industria alimentară, call center / BPO, imobiliare, construcții și telecomunicații. O altă categorie de joburi pentru care candidații primesc indicii clare despre nivelul salarial oferit sunt cele din afara țării.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut