Festivalul Internațional de Film Transilvania | TIFF 2022, reflectat cel mai mult în paginile Făclia

Cu peste 350 de proiecții, premiere cinematografice absolute, expoziții, workshop-uri, concerte, dezbateri și experiențe culinare inedite, ediția a 21-a a celui mai mare eveniment național dedicat lungmetrajelor s-a bucurat de o mare popularitate în rândul publicului. Vizibilitatea în presă a fost una pe măsură, vorbim de peste 3.500 de materiale, potrivit agenției de monitorizare mediaTRUST.

În perioada 1 – 28 iunie 2022, a fost înregistrat un număr de 3.580 de materiale în mass media. În ce privește presa scrisă, din cele 100 de știri pe acest subiect, cotidianul Făclia de Cluj ocupă prima poziție în clasament la nivel național, cu 22 de articole. Urmează Ziua de Cluj 15 de articole, Kronika (Cluj) –10 articole, Curierul Național – 6 articole ș.a.

Reamintim cititorilor că Făclia a acordat și anul acesta, în cadrul secțiunii TIFF Competiția Locală, premiul ziarului, independent de juriul competiției. De data asta, preferințele au coincis însă. Placheta și Inorogul de alabastru au fost înmânate de către jurnalistul Demostene Șofron și sculptorul Ovidiu Guleș (autorul lucrării) tatălui Ioanei Păun, cel care a ridicat trofeul în numele regizoarei, pentru filmul Emilia Hosu are HIV.

Festivalul a beneficiat și de acoperire în sfera audio-vizualului. Radio Europa FM a difuzat 17 materiale, Virgin Radio Romania – 3 știri, București FM, România Actualități și Radio Zu – câte 2 știri fiecare, conform raportului celor de la MediaTRUST. ProTV este postul de televiziune care a difuzat cele mai multe știri – 16, urmat de Antena 1 și TVR 1 cu cate 14 materiale, Antena 3 cu 12 și, respectiv, Prima TV, care a înregistrat 11 știri.

Cum era de așteptat, veștile bune despre TIFF s-au răspândit repede și în mediul virtual, fie că vorbim de site-uri web sau de rețelele de socializare. Analiza agenției de monitorizare menționate arată faptul că liderul în categoria website-urilor este agenda.liternet.ro, cu un număr de 48 de articole, urmat apoi de agerpres.ro cu 30 de materiale, monitorulcj.ro – 27 de materiale, zcj.ro și news.ro – 23 de materiale și adevarul.ro – 19 articole.

Pe rețelele sociale situația arată în felul următor: Facebook – 1.192 știri, Twitter – 100, Instagram – 182, restul fiind surse precum YouTube, Forum, Blog, Podcast și Comentarii.

Raportul mediaTRUST se bazează pe monitorizarea a 23 posturi TV naţionale, 12 posturi radio naţionale, peste 500 de publicaţii naţionale şi locale, peste 2500 de surse de ştiri online, peste 30.000 de blog-uri și forum-uri. La acestea se adaugă conturile publice ale utilizatorilor români de Facebook, Twitter, Google+ și Youtube, în intervalul 1 iunie– 28 iunie 2022.

Iulia GHIDIU

Foto: Andreea Popa

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut