Extinderea emiterii cărții de identitate electronică se lasă așteptată

Un proiect pilot care a demarat anul trecut la Cluj-Napoca întârzie să „prindă aripi” și la nivel național. Deși acesta a fost lansat de aproximativ 10 luni, autoritățille nu pot preciza exact când se va extinde, în prezent realizându-se încă teste. Este vorba de emiterea cărții electronice de identitate.

Subiectul a revenit în actualitate odată cu o inițiativă a unui deputat USR, care a dorit să afle detalii despre stadiul proiectului pilot, adresându-se MAI. Potrivit răspunsurilor, în cadrul proiectului pilot de emitere a cărții electronice de identitate, din data de 08.09.2021 până la data de 02.05.2022, au fost tipărite 1919 cărți electronice de identitate, în baza cererilor depuse la Direcția de Evidență a Persoanelor a Municipiului Cluj-Napoca începând cu data de 02.08.2021.

În opinia viceprimarului municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, nu este nici mult, dar nici puțin.

„Noi am fost selectați să facem un proiect pilot, aici, la Cluj-Napoca, clujenii să fie primii care beneficiază de aceste cărți de identitate în noul format, iar colegii mei de la Evidența Populației se ocupă de colectarea datelor și trimiterea către București. Cred că este un procent absolut rezonabil (numărul cărților emise- n.red) de cărți de identitate pentru că în paralel se merge și cu cărțile de identitate normale, aici discutăm de cărți de identitate care sunt expirate. Deci nu vorbim dacă cineva dorește să își facă o carte de identitate, un copil de 14 ani, de exemplu, nu se poate face, o să fie un alt proiect care cel mai probabil va fi demarat la începutul anului 2023”, a explicat viceprimarul Dan Tarcea.

Un proiect lansat cu surle și trâmbițe la Cluj

Anul trecut, la începutul lunii august, ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, anunța, la Cluj-Napoca, începerea programului pilot privind emiterea cărţii de identitate electronică. El explica atunci că această carte de identitate are funcționalități multiple, iar unul dintre aspectele importante este că va contribui la reducerea birocrației. Bode mai sublinia că trebuie să se ştie că noul document va înlocui cartea de identitate aflată în circulaţie din anul 1997 în mod treptat, până în august 2031, conform termenelor stabilite prin regulamentul european. Potrivit ministrului, un alt aspect important este că acest document facilitează accesul cetăţeanului la servicii publice prin preluarea funcţionalităţii cardului de sănătate şi implementarea unor servicii electronice de tip e-guvernare.

Ministrul a mai subliniat atunci faptul că în faza de proiect pilot urmează să fie armonizate toate aspectele ce ţin de implementare, astfel încât în faza de generalizare la nivel naţional infrastructura să fie testată şi să fie eliminate eventualele sincope în funcţionare.

A.M.C.

 

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut