Drepturile pasagerilor afectaţi de pandemie

Comisia Europeană a publicat un set de linii directoare pentru a se asigura că drepturile pasagerilor din Uniunea sunt aplicate coerent.

„În cazul anulărilor, furnizorul de transport trebuie să ramburseze sau să îndrume pasagerii către alte rute. Dacă pasagerii decid să își anuleze călătoria din proprie inițiativă, rambursarea biletului depinde de tipul acestuia, iar companiile pot oferi vouchere pentru folosire ulterioară. (…) Continuăm să monitorizăm situația care evoluează rapid și, dacă va fi cazul, vom lua măsuri suplimentare.” a declarat Comisarul pentru transport, Adina Vălean (foto).

Liniile directoare acoperă drepturile pasagerilor atunci când călătoresc pe cale aeriană, feroviară, navală sau cu autobuzul /autocarul, căi navigabile maritime și interioare, precum și obligațiile corespunzătoare pentru transportatori. Dacă pasagerii se confruntă cu o situație cum ar fi anularea călătoriei, pot alege între rambursarea prețului biletului sau redirecționarea pentru a ajunge la destinația finală la o dată ulterioară. În același timp, orientările clarifică faptul că circumstanțele actuale sunt „extraordinare”, cu consecința că anumite drepturi – cum ar fi compensația în cazul anulării zborului la mai puțin de două săptămâni de la data plecării – nu pot fi invocate.

Articole din aceeasi categorie