Dreptul de a returna produsele achiziționate on-line

Conform Infocons, în Uniunea Europeană, consumatorii au dreptul de a returna produsele achiziționate on-line sau prin alte mijloace de vânzare la distanță (telefon, poștă, de la comis voiajor) în termen de 14 zile, pentru a beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite.

Nu este nevoie de un motiv special pentru asta, este suficient ca persoana care a făcut achiziția să se răsgândească.

Însă, perioada de 14 zile nu este valabilă pentru toate produsele. Iată câteva excepții: * bilete de avion, de tren, la concerte, rezervări la hotel, închirieri de mașini și servicii de catering rezervate pe perioade sau la date determinate * produse alimentare și băuturi livrate la domiciliu, în mod regulat (de exemplu, de un lăptar) * produse fabricate la comandă sau personalizate (de exemplu, un costum făcut la comandă) * înregistrări audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile, care au fost desigilate după primire * conținutul digital on-line, dacă a început deja descărcarea sau vizionarea acestora și dacă a fost acceptată pierderea dreptului de retragere din contractul de achiziție odată începută descărcarea sau vizualizarea * bunuri cumpărate de la persoane fizice * contractele urgente de reparații și întreținere – dacă este sunat un instalator pentru o reparație, nu se poate anula lucrarea după ce a fost convenit prețului serviciului.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut