Două localități din județul Cluj, în finala „Destinaţia Anului 2024”

Municipiul Cluj-Napoca și comuna Sâncraiu au ajuns în  finala concursului „Destinaţia Anului 2024”. Cluj-Napoca este în finala categoriei „Orașe care inspiră” iar Sâncraiu a intrat în finala categoriei „Sate de Poveste”. Municipiul Cluj-Napoca atrage de la an la an tot mai mulți vizitatori.

Anul trecut sosirile turiștilor în municipiul Cluj-Napoca au fost de 496.360, cu 9,36% mai mulți ca în anul 2022. Numărul turiștilor străini a fost de 112.329 cu 37,68% mai mulți ca și în anul precedent. Cei mai mulți turiști externi au fost din Germania, Italia, Ungaria, S.U.A , U.K., Franța, Israel, Polonia, Spania și Olanda. La nivelul înnoptărilor, municipiul Cluj-Napoca a avut o creștere față de anul precedent de 9,04%, însumând un număr total de nopți de cazare de 874.465.

Anul 2023 este anul cu cei mai mulți turiști care au ajuns în Cluj-Napoca, depășind valorile istorice din 2019.

Sâncraiu este una dintre cele mai vizitate localități rurale din Transilvania. În luna februarie 2024, localitatea a devenit prin hotărâre de guvern stațiune turistică de interes local. Formele de turism practicate aici sunt turismul rural, care include o gamă largă de modalități de cazare, evenimente, festivități, sporturi, alte distracții și activități de petrecere plăcută a timpului liber, toate desfășurate într-un mediu tipic rural; turismul cultural – prin calendarul foarte bogat în evenimente social-culturale și comunitare, lista obiectivelor înscrise în Lista Monumentelor Istorice.

Evenimente locale: balul strugurilor, balul măceșelor, prezentări de obiecte tradiționale, Zilele comunei Sâncraiu, Tabăra Internațională de Dansuri și Cântece de la Sâncraiu. Toate aceste fac din localitatea de la poalele Vlădesei o destinație de vacanță pentru turiști din toate colțurile lumii. Mii de oameni vin aici de 23 de ani. Turiștii nu sunt doar din Europa, din țări precum Ungaria, Polonia, Olanda, Belgia sau Germania, ci și din state mai îndepărtate precum Canada, Mexic, Argentina şi chiar Japonia. Tradițiile populare, arta și cultura sunt simboluri importante pentru o imagine regională coerentă și atractivă pentru turiștii autohtoni și străini.

 

Destinaţia Anului este cea mai importantă competiţie pentru destinaţii turistice din România, în care câştigătorii sunt desemnaţi de voturile unui juriu de experţi, format din peste 100 de persoane, un vot public şi o cercetare sociologică reprezentativă la nivel naţional.

Destinaţia Anului are două secţiuni, „Destinaţii turistice” şi „Distracţie şi aventură”, şi 12 categorii.

La „Destinaţii turistice” figurează categoriile: Oraşe care inspiră, Staţiuni turistice, Tărâmuri cu tradiţie şi istorie, Regiuni eco-turistice, Sat de poveste şi Cea mai bună promovare, iar la atracţii turistice, iar la „Distracţie şi aventură” sunt categoriile: Atracţii cultural-educative, Wellness, Cazări epice – resorturi, Cazări epice – boutique, Experienţe gastronomice şi Cea mai bună promovare.

Organizatorii concursului susţin, pe site-ul propriu, că destinaţiile câştigătoare din anii trecuţi au beneficiat de creşteri majore în intenţia de vizitare, indiferent că au fost regiuni, oraşe, staţiuni sau atracţii turistice.

Finalistele competiţiei „Destinaţia Anului” se aleg pe baza mai multor criterii iar pentru desemnarea câştigătorilor se iau în considerare şi voturile publicului exprimate pe platforma www.destinatiaanului.ro, până în data de 8 mai.

C.P.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut