Cum poate fi reziliat abonamentul de telefonie, internet sau televiziune

ancomAutoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) prezintă în ce situaţii poate fi rezilizat contractul pentru serviciile de telefonie, internet sau televiziune.

Contractul pentru serviciile de telefonie, internet sau televiziune poate fi suspendat pe parcursul derulării acestuia, fie la cererea utilizatorilor, fie din initiaţiva furnizorului, în funcţie de prevederile pe care le conţine.

Rezilierea la cererea utilizatorului

Deşi operatorii nu sunt obligaţi prin lege să le ofere clienţilor, la cerere, posibilitatea de a suspenda furnizarea serviciilor de telefonie, internet sau televiziune, unii dintre ei oferă această facilitate pentru perioade limitate. In această situaţie, contractele încheiate ar trebui să conţină informaţii precum: * perioada maximă pentru care poate fi solicitată suspendarea furnizării serviciului * dacă această perioada va prelungi proporţional durata contractuala iniţială (perioada contractuală minimă) * în ce condiţii se realizează reconectarea – de exemplu, dacă se percep taxe pentru reconectare.

Utilizatorii interesaţi de această facilitate pot afla direct de la furnizorul lor (biroul de relaţii cu clienţii, magazine etc.) unde şi cum trebuie depusă cererea pentru suspendarea temporară a serviciului.

Rezilierea la iniţiativa furnizorului

In funcţie de prevederile contractelor încheiate cu utilizatorii finali, furnizorii pot suspenda din proprie iniţiativă serviciul de telefonie, internet sau televiziune, în situaţii precum: * neplata facturilor în termenul indicat în contract * nerespectarea altor obligaţii contractuale * suspiciunea existenţei unei fraude sau a unui abuz.

ANCOM reaminteşte că în contractul încheiat cu furnizorii de servicii de comunicaţii trebuie să se regăsească cel puţin următoarele informaţii referitoare la suspendarea serviciilor de către furnizori: * în ce situaţii poate fi suspendată furnizarea serviciilor * eventualele consecinţe ale suspendării asupra celorlalte drepturi şi obligaţii contractuale – de exemplu, suspendarea pentru neplata unui abonament ar putea atrage şi suspendarea celorlalte abonamente deţinute la furnizorul respectiv; suspendarea pentru fraudă sau abuz poate atrage plata unor despăgubiri etc. * în ce condiţii se poate relua furnizarea serviciului – de exemplu, după plata la zi a facturilor şi a unei taxe de reconectare.

Ce, cum şi unde se pot face reclamaţii

Dacă există un contract încheiat, în care nu sunt precizate condiţiile de suspendare a furnizării serviciului, deşi furnizorul oferă această facilitate sau îşi exercită acest drept, ANCOM poate lua măsuri. De asemenea, consumatorii se pot adresa către ANCOM dacă furnizorul nu îşi respectă obligaţiile contractuale referitoare la suspendarea furnizării serviciului. Detalii despre sesizări sunt prezentate pe pagina de internet a Autorităţii, la adresa http://www.ancom.org.ro/sesizeaz-ancom_3771

De reţinut că secţiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM (http://www.ancom.org.ro/info-centru_3761) furnizează informaţii despre serviciile de comunicatii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, referitoare la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming, fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut