Compania clujeană Bonas, listată la Bursă

Compania clujeană Bonas Import export, care deține brandul de produse lactate Bonas, a debutat joi pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB).

Compania a fost înființată în 1991, fiind o afacere de familie, și a devenit treptat unul dintre producătorii de lactate de referință în regiune, datorită produselor realizate, dar și lanțului de producție implementat. Listarea companiei vine după derularea, în aprilie 2021, a unui plasament privat prin care au fost vândute 40,76% din acțiunile Bonas, la un preț de 5 lei/acțiune. Oferta a fost suprasubscrisă încă din prima zi, compania reușind astfel să strângă de la 114 investitori aproximativ 10 milioane de lei. Plasamentul privat din aprilie a fost realizat cu sprijinul Interdealer Capital Invest, în calitate de Consultant Autorizat. Compania intenționează să folosească mecanismele de finanțare disponibile pe piața de capital, precum majorările de capital, emiterea de obligațiuni corporative, inclusiv convertibile în acțiuni, în funcție de necesarul de finanțare al companiei. Conducerea companiei urmează să anunțe săptămâna viitoare prima majorare de capital, potrivit lui Daniel Pop, administrator Interdealer Capital Invest.

Produsele lactate Bonas sunt fabricate în Dezmir. Fabrica are o suprafață de peste 1000 mp, cu o capacitate totală de procesare de 15.000 de litri de lapte pe zi. Produsele Bonas sunt comercializate preponderent în cele 18 magazine proprii din județul Cluj (65% din vânzări), rețele de hypermarketuri (18%), mici retaileri (10%), iar aproximativ 7% din vânzări sunt generate de diverși distribuitori, HoReCa sau instituții publice (spitale, grădinițe, școli).

Bonas a înregistrat în 2020 venituri totale de 17,7 milioane lei, în scădere cu 13% față de anul 2019, și un profit net de aproape 452.000 de lei, față de 1,1 milioane lei în 2019, în contextul în care ca urmare a pandemiei de COVID-19 au fost sistate unele livrări către societăți. Pentru 2021, conducerea Bonas estimează o creștere cu peste 70% a veniturilor totale, la 30,4 milioane lei, iar în 2023, veniturile totale ar urma să ajungă la aproape 55 milioane lei. Profitul net este estimat pentru acest an să urce la aproape 2,2 milioane lei, iar până în 2023, să ajungă la 4,6 milioane lei.

Strategia companiei presupune extinderea rețelei de magazine proprii în județul Cluj, județele limitrofe, dar și în București, în paralel cu creșterea cantității zilnice de lapte procesat în fabrica existentă. Planurile companiei prevăd dezvoltarea unei noi fabrici, dar și lansarea unui sistem de franciză, în principal pentru magazinele din localitățile aflate la o distanță mare de fabrică. În prezent compania are 83 de angajați. În iunie, compania a lansat o linie de producţie de îngheţată din lapte proaspăt, intenţionând să investească anul viitor într-o fabrică de înghețată.

Acționarii principali ai companiei sunt Vasile Naș (20,44%), Emil Ovidiu Naș (20,44%), Petru Brad (18,33%), iar restul acțiunilor sunt deținute de persoane fizice și juridice.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut