CNE: Elevii trebuie reprezentați în structurile de conducere ale unităților de învățământ

Elevul, prin prisma calității sale,  este beneficiarul direct al actului educațional, iar orice decizie care se ia în sistem ar trebui să respecte interesul superior al acestuia – atenționează Consiliul Național al Elevilor.

Atenționarea vine având în vedere că, în proiectul de Lege a învățământului preuniversitar, lansat  Ministerul Educației în consultare publică, reprezentanții elevilor aleși prin vot direct de  către colegii lor nu mai sunt menționați ca având drept de vot în consiliile de administrație  ale unităților de învățământ preuniversitar. De asemeni, principiul consultării elevilor în  luarea deciziilor majore din sistemul de educație nu a mai fost preluat în noul pachet legislativ.

Consiliul Național al Elevilor „se opune ferm acestei prevederi care se dorește a fi  introdusă în noua Lege a învățământului preuniversitar” și solicită Ministerului Educației să  remedieze „în cel mai scurt timp posibil” problema semnalată de elevii reprezentanți, introducând, în proiectul de lege, posibilitatea elevilor de a fi reprezentanți în consiliile de  administrație ale unităților de învățământ liceal (printr-un reprezentant cu drept de vot, care a împlinit vârsta de 18 ani) și gimnazial (printr-un reprezentant cu statut de observator), cât și în celelalte structuri ale școlilor însărcinate cu asigurarea calității,  combaterea și prevenirea violenței în mediul școlar.

 „Nu putem accepta ca elevii, acele persoane în jurul cărora ar trebui să se învârtă,  în primul rând, deciziile din sistemul de educație, să fie excluse din structurile consultative  și cele de conducere din unitățile de învățământ” – spune președintele CNE, Robert Avram. În opinia sa, Legea învățământului preuniversitar ar  trebui să reprezinte „un prim pas către a asigura o colaborare strânsă, îndreptată spre  identificarea de soluții, între elevi și decidenți, la toate nivelurile”. Principiul participării  active a tinerilor în luarea deciziilor care îi privesc 0 adaugă acesta – „trebuie asumat în totalitate de către  statul român, iar pentru a ne asigura că viitorul ne va rezerva tineri activi civic, conștienți  de responsabilitățile și oportunitățile pe care le au, este necesar ca aceste exerciții de  management participativ să înceapă încă din școală”.

M. TRIPON

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut