Clujul – vicecampion la anunţurile de angajare pe internet

Peste 1,2 milioane de români şi-au căutat un loc de muncă în 2019 pe platforma online de anunţuri OLX , în creştere cu 25% faţă de 2018, Bucureşti, Cluj, Braşov, Iaşi şi Constanţa fiind zonele cu cele mai multe anunţuri de angajare publicate.

Cu aproape 325.000 de candidaţi în 2019, Capitala concentrează mai bine de un sfert (26%) din totalul candidaţilor pentru un loc de muncă în 2019, arată o analiză făcută de OLX. Pe următorul loc în topul judeţelor cu cei mai mulţi candidaţi se află Clujul, cu peste 100.000 de persoane dornice să îşi schimbe sau să îşi găsească un loc de muncă. Un volum de candidaţi cuprins între 90.000 şi 100.000 de persoane au avut şi judeţele Iaşi, Constanţa şi Braşov.
În patru judeţe numărul de candidaţi pentru un loc de muncă a fost mai redus de 10.000 de persoane, acestea fiind Covasna, Harghita, Ialomiţa şi Tulcea.
În 2019, au fost publicate peste 480.000 de anunţuri de locuri de muncă de către angajatori, numărul acestora fiind în uşoară creştere prin comparaţie cu cel înregistrat în 2018. În medie, companiile au publicat câte aproximativ 40.000 de anunţuri de locuri de muncă în fiecare lună. Cele mai multe anunţuri s-au înregistrat în iunie, când angajatorii au anunţat peste 47.000 de locuri de muncă vacante, iar cele mai puţine în decembrie (sub 25.000 de anunţuri).

Şoferii – vedete pe piaţa muncii

„Şoferi – Servicii auto – Curierat” a rămas şi în 2019 categoria cu cele mai multe locuri de muncă disponibile. Peste 86.500 de anunţuri de angajare de şoferi au fost active pe parcursul întregului an, în uşoară scădere (cu 3%) faţă de 2018. Un candidat care şi-a căutat o slujbă de şofer a aplicat, în medie, la 10 joburi din această categorie, iar angajatorii care au publicat locuri de muncă la această secţiune au primit, în medie, câte 43 de aplicaţii pentru fiecare anunţ.
Pe locul doi în topul categoriilor cu cele mai multe anunţuri de angajare s-a aflat categoria „Ingineri – Meseriaşi – Constructori”, pentru care companiile au scos la concurs aproape 75.000 de posturi, în creştere cu 18% faţă de 2018. De asemenea, la categoria „Lucrători producţie – depozit – logistică”, în care angajatorii au publicat aproape 40.000 de anunţuri, s-a înregistrat o creştere spectaculoasă a numărului de anunţuri (cu 78%) faţă de 2018. Şi categoria „Personal hotelier – Restaurant” a fost la mare căutare, cu peste 38.000 de anunţuri. Printre categoriile de joburi cu cei mai mulţi candidaţi s-au numărat şi “Alte locuri de muncă” (care include muncitori necalificaţi), cu 320.000 de candidaţi, “Personal hotelier – restaurant” (peste 200.000 de candidaţi) şi “Casieri – Lucrători comerciali” (peste 197.000 de candidaţi).
Pe de altă parte, cea mai mare scădere a numărului de anunţuri noi de angajare a fost înregistrată la categoria „Muncă în străinătate” (cu 32%).

Record de viteză la angajarea bonelor
Durata medie a închiderii unui anunţ a fost de 20 de zile, angajatorii reuşind să atragă anul trecut angajaţii mai rapid prin comparaţie cu 2018, când închiderea unui anunţ se făcea după 23 de zile. „Bone-Menajere” este categoria care a înregistrat cel mai scurt timp de ocupare a unui post – de la 16 zile în 2018 la 14 zile în 2019, în timp ce pentru „Resurse Umane” şi „Alte locuri de muncă” procesul de recrutare a ajuns la 16, respectiv 17 zile.
Studiul mai arată că ultimii ani au adus transformări radicale pe piaţa muncii din România. Întâi s-a resimţit nevoia de flexibilizare a programului de lucru, pentru că puţini mai sunt cei care vor să lucreze cu program fix, de la 9 la 5. Ulterior, contractele de muncă tradiţionale au fost înlocuite cu alte tipuri de colaborări, iar aşa-numitul „freelancer” poartă astăzi şi numele de „contractor”, „colaborator” sau „partener”.

Articole din aceeasi categorie