Clujenii, pe podiumul național la achiziția de mărfuri on-line

Aproximativ jumătate dintre români (45%) achiziționează online produse și servicii o dată pe lună, în timp ce 55% dintre aceștia cumpără cu o frecvență mai mare, chiar și de 10 ori pe lună.

Conform unui studiu realizat de o companiei de curierat, în topul produselor achiziționate de la magazinele online locale și internaționale se află cele din categoria fashion (îmbrăcăminte și încălțăminte), reprezentând 29% dintre opțiunile consumatorilor și IT&C, electronice și electrocasnice (25%). Acestea sunt urmate de produsele de beauty și îngrijire personală (14%), articolele pentru casă și grădină (12%), în timp ce cărțile reprezintă 2% din totalul comenzilor electronice. De asemenea, studiul arată că 62% dintre români preferă plata cu cardul, iar mai mult de 90% returnează un procent foarte mic din produsele achiziționate (sub 3%).

Unde preferă clienții să primească marfa

Chiar dacă metoda de livrare la adresă rămâne cea mai utilizată, soluțiile de tip click & collect câștigă rapid teren pentru că le oferă cumpărătorilor posibilitatea de a-și ridica simplu și rapid coletul de la un punct ales chiar de ei și să economisească timp. În privința opțiunilor de livrare, studiul arată că 1 din 3 cumpărători preferă ca produsele să fie livrate într-un punct click & collect. Privind opțiunea de livrare prin locker, cele mai apreciate beneficii de către cumpărătorii online sunt amplasarea în proximitatea locuinței sau a locului de muncă (75,4%), accesul digital – posibilitatea de a intra în posesia coletului folosind doar telefonul mobil (75,2%) sau impactul redus asupra mediului (65,3%).

Cum livrează marfa magazinele online

Magazinele online se aliniază și ele preferințelor cumpărătorilor. Costurile mai mici de livrare reprezintă principalul beneficiu și motiv pentru care platformele de e-commerce oferă clienților livrarea de tip click & collect. Alte beneficii importante pentru magazinele online sunt proximitatea, rețeaua extinsă de locații, posibilitatea de a livra un volum mai mare de colete într-un timp mai scurt și inovațiile digitale, care facilitează accesul clienților la produsele achiziționate. De asemenea, 30% dintre magazinele online oferă cumpărătorilor posibilitatea de a-și ridica coletul de la un magazin partener sau dintr-o rețea de lockere.

Aproximativ 41% dintre magazinele online livrează către clienți peste 200 de colete lunar, situându-se în categoria afacerilor de mărime medie. În același timp, mai bine de o treime dintre comercianții analizați livrează între 50 și 200 de colete. Plata coletelor înainte de livrare câștigă tot mai mult teren și în rândul magazinelor online – în proporție de 59%, comercianții oferă cumpărătorilor posibilitatea de a plăti online și prin OP. Mai mult, 70% dintre platformele de ecommerce din studiu menționează că au o rată de retur mai mică de 3% din totalul produselor vândute într-o lună.

Județele campioane la achiziții online

Privind județele în care magazinele online își desfășoară preponderent activitatea, primul loc îl ocupă București – Ilfov (cu o treime din total), capitala fiind urmată de județele Cluj, Hunedoara, Brașov, Dolj și Constanța. La studiu au participat magazine online care comercializează o plajă diversă de produse, de la fashion, IT&C, produse de beauty și îngrijire, articole pentru casă și grădină, și până la hrană pentru animale și cărți.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut