Clujenii au apelat cu încredere serviciul de call-center pentru urgențe pediatrice

Peste 1.800 de părinţi au apelat, în primele trei luni ale anului, la serviciul de telemedicină ALOPEDI, din cadrul Spitalului de Urgenţă pentru Copii din Cluj-Napoca.

Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, împreună cu reprezentanţii Spitalului de Urgenţă pentru Copii care gestionează serviciul de call-center ALOPEDI – 0364917, au realizat o analiză a activităţii derulate în trimestrul întâi al acestui an prin intermediul proiectului dedicat sfaturilor medicale pediatrice. Pe parcursul primelor trei luni ale anului au fost preluate 1.855 de apeluri. În 69% din cazuri, copiii au fost evaluaţi ca nonurgenţe iar părinţilor li s-a explicat modul în care aceştia pot fi îngrijiţi la domiciliu şi care sunt semnele la apariţia cărora trebuie să se adreseze medicului. Comparativ cu ianuarie, luna martie a fost marcată de o creştere cu 62% a numărului de apeluri, existând, de asemenea, cu 50% mai multe situaţii în care s-a recomandat consultul faţă în faţă al copilului în maxim două ore de la apel.

Din totalul apelurilor primite în primul trimestru al acestui an, 15,8% au fost pentru copii cu probleme respiratorii, numărul acestora crescând de trei ori în martie faţă de luna ianuarie. Totodată, şi solicitările de acordare a unui sfat medical pentru febră au crescut cu 50%.

„Serviciul de sfat pediatric telefonic este mai mult decât util în această perioadă marcată de restricţii, în care prevenţia şi respectarea regulilor de distanţare sunt extrem de importante. Cu sprijinul ALOPEDI şi urmând sfaturile medicilor, părinţii pot evita deplasarea la cabinetele medicale ori la spitale, îngrijindu-şi copiii la domiciliu”, a declarat preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe. Jumătate din totalul apelurilor preluate de medicii ALOPEDI – 0364917 în perioada ianuarie-martie a.c. au provenit din judeţul Cluj şi comparând datele lunii martie cu cele din ianuarie s-a remarcat o creştere cu 80% a apelurilor provenite din alte judeţe. ALOPEDI, serviciul de call center pentru urgențe pediatrice, s-a înființat din dorința medicilor din Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca de a sprijini copiii bolnavi și a venit în întâmpinarea nevoii părinților de a primi un sfat medical din partea specialiștilor în domeniu. Obiectivul funcționării acestui serviciu a fost asigurarea sănătății, siguranței și confortului copilului.

Medici cu pregătire în domeniul pediatrie și medicină de urgență, ce au urmat un program de pregătire medicală specifică triajului telefonic, cu abilități de comunicare, consiliază părinții și le oferă sfatul medical adecvat stării copilului. Serviciul răspunde 24/7 întrebărilor legate de sănătatea copilului. O cascadă de întrebări puse de către medic are rolul de a aprecia gravitatea stării copilului și stă la baza sfatului medical oferit ulterior părintelui. În cele mai multe cazuri este suficient un sfat medical telefonic, evitându-se aducerea copilului în serviciul de urgență, de obicei aglomerat, cu copii cu diverse probleme medicale. O parte dintre copii au nevoie de consult medical, situație în care medicul de la ALOPEDI îndrumă părintele să meargă cu copilul în serviciul medical potrivit, în intervalul de timp adecvat problemei medicale descrise de părinte.

Deoarece desfășoară activitate medicală, Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca a obținut acordul Ministerului Sănătății pentru funcționarea acestui serviciu în cadrul spitalului, finanțarea liniei de gardă făcându-se de la bugetul de stat. Numărul de telefon este un număr cu tarif normal, putând fi accesat din orice rețea pentru a facilita accesul părinților la sfaturi medicale primite din partea specialiștilor Spitalului de Copii.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut