Câți bani vor să cheltuie orășenii de Crăciun și Anul Nou

Peste o treime dintre românii de la oraşe au declarat că ar urma să aloce sume consistente cumpărăturilor festive din acest an, respectiv peste 1.500 lei, iar aproape 57% dintre aceştia au indicat că nu aşteaptă campaniile de reduceri pentru a cumpăra cadouri pentru Crăciun sau Anul Nou.


Cel mai recent sondaj Future Consumer Index, realizat de EY România la începutul lunii decembrie în rândul consumatorilor români din mediul urban, cu studii universitare şi postuniversitare şi venituri peste medie, arată că peste o treime dintre respondenţi ar urma să aloce sume consistente cumpărăturilor festive din acest an, respectiv peste 1.500 lei. De asemenea, aproape 57% dintre ei au indicat că nu aşteaptă campaniile Black Friday de reduceri pentru a cumpăra cadouri pentru Crăciun sau Anul Nou, care, altădată, aveau un succes răsunător în rândul cumpărătorilor români.
Potrivit EY România, sezonul cumpărăturilor de sărbători de anul acesta are toate şansele să fie unul record din punct de vedere al sumelor alocate pentru cadouri. Practic, este o schimbare totală de optică a consumatorilor în condiţiile în care, anul trecut, răspunsurile respondenţilor din studiul EY Global variau, destul de echilibrat, între „economisesc şi stochez”, „tai adânc în buget”, „stau calm” şi „hibernez, dar cheltuiesc”.


Black Friday pierde din importanță

Pe de altă parte, reducerile de Black Friday par să se fi demonetizat în rândul cumpărătorilor români: anul acesta, peste 57% dintre respondenţii studiului spun că nu au profitat de zilele cu cele mai mari reduceri din an. Astfel se explică şi de ce 43% dintre respondenţi au declarat că au cheltuit mai puţin sau mult mai puţin decât anul trecut pentru achiziţii de Black Friday.
Cumpărăturile online par să devină noul normal şi pentru români în condiţiile în care peste 80% dintre respondenţi urmăresc campaniile de reduceri în online, iar majoritatea declară că îşi cumpără echipamentele electrice / electronice, produsele de îmbrăcăminte şi încălţăminte, articolele sportive sau echipamentele de sport din magazine virtuale. Cei care nu se confruntă cu migrarea clienţilor lor către online sunt farmaciile şi supermarketurile / hypermarketurile. Într-o proporţie covârşitoare, majoritatea respondenţilor preferă să achiziţioneze produsele alimentare, de curăţenie sau produsele farmaceutice din magazinele tradiţionale.
De asemenea, datele studiului arată că şi în următoarele şase luni românii intenţionează să îşi cumpere produsele alimentare şi produsele de curăţenie a casei din hypermarketuri / supermarketuri (peste 70%). Această tendinţă de achiziţie din magazinele fizice, întâlnită şi la nivel global, e justificată de evitarea creşterii costurilor cu livrarea sau a indisponibilităţii anumitor produse la raft, cauzate de întârzierile lanţurilor de aprovizionare.
În schimb, online-ul va fi în continuare mediul ales pentru realizarea achiziţiilor de îmbrăcăminte (44%) sau de produse şi echipamente sportive (42%).
Studiul mai relevă că, lunar, cele mai mari sume de bani alocate (între 500 şi 1.000 de lei) sunt pentru achiziţia produselor alimentare.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut