Călătoria cu trenul de la Cluj-Napoca la Oradea va dura două ore

Prefectura Bihor a anunţat că proiectul de electrificare şi reabilitare a căii ferate Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, cea mai amplă investiţie în infrastructura feroviară din Vestul României, în valoare de 7,3 miliarde lei, avansează, până acum fiind obţinute toate cele 82 de avize necesare.


Potrivit unui comunicat
al Cancelariei Prefectului, documentaţia pentru obţinerea acordului de mediu – respectiv Studiul de Evaluare a Impactului asupra Corpului de Apă, Raportul de Impact asupra Mediului şi Studiul de Evaluare Adecvată – a fost deja depusă la Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului.
După publicare, proiectul va fi supus, timp de 30 de zile, conform legislaţiei în vigoare, dezbaterilor publice şi analizei comisiilor de specialitate. În urma obţinerii acordului de mediu, proiectul va intra în etapa de elaborare a documentaţiei pentru finanţare şi, ulterior, în cea de demarare a licitaţiei de execuţie,
după care va urma execuția propriu-zisă.
Prefectul Dumitru Ţiplea a precizat că s-au depus toate eforturile pentru obţinerea avizelor, atât la nivelul judeţului Bihor, cât şi la nivel naţional. „Proiectul de electrificare şi modernizare a acestui sector de cale ferată are o importanţă crucială în dezvoltarea socio-economică a Bihorului”, a declarat
Dumitru Ţiplea.
Obiectivul de investiţii, în valoare
totală de 7,3 miliarde lei, este finanţat de Uniunea Europeană şi Guvernul României. Lucrările vizează electrificarea în întregime a celor 166 de kilometri ai liniei de cale ferată, precum şi modernizarea, pe întregul traseu, a tuturor staţiilor, haltelor şi spaţiilor adiacente, incluzând parcările, rampele şi peroanele cu copertine. Toate clădirile pentru călători vor beneficia de compartimentări pentru fluidizarea circulaţiei, de grupuri sanitare compartimentate pe sexe, precum şi de grupuri sanitare speciale pentru mamă şi copil, respectiv pentru persoanele cu mobilitate redusă sau nevăzători.
„Partea de execuţie este estimată la 4 ani din durata totală de 10 ani a obiectivului de investiţie. În urma reabilitării, pe 60% din traseu trenurile vor putea circula cu peste 100 km/oră, iar distanţa Oradea – Cluj-
Napoca se va parcurge în două ore”, se mai arată în comunicat.

La ora actuală, distanța Cluj-Napoca – Oradea este parcursă, teoretic, în două ore și 30 de minute, cu tren Inter Regio.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut