Au fost montate primele grinzi pe un nou pod construit peste râul Crișul Repede

Noul pod peste râul Crișul Repede, care face legătura între DN 1 E 60 și zona Valea Drăganului-Floroiu prinde contur. Lucrările derulate în cadrul proiectului de reabilitare și modernizare a Drumului Apusenilor au continuat miercuri, 13 iulie a.c., cu montarea grinzilor prefabricate din beton la acest element de infrastructură rutieră.
În număr de șapte, grinzile au o lungime de 36,5 metri, o înălțime de 1,6 metri și o greutate, fiecare, de 55,7 tone. Ele eu fost amplasate pe suportul betonat al picioarelor podului cu ajutorul unor macarale speciale, de mare tonaj, în cadrul unei operațiuni extrem de spectaculoase.
Cu o vechime de peste 70 de ani și aflat într-o avansată stare de uzură, vechiul pod a fost afectat de fenomenele hidrometeorologice extreme din vara anului 2020. În acest context, s-a decis construirea unui pod nou.
”Cu o mobilizare exemplară, antreprenorul lucrării a reușit să poziționeze grinzile din beton ale podului în doar câteva ore. În perioada următoare, acesta va realiza placa de supra-betonare, hidroizolația și trotuarele, totul culminând cu amplasarea structurii rutiere. Constructorul a dat asigurări că toate aceste lucrări se vor finaliza până la sfârșitul lunii septembrie, astfel încât, în cel mai scurt timp, cetățenii din Valea Drăganului, dar și turiștii, să poată utiliza podul în condiții optime”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.
Amintim faptul că lucrările de reabilitare și modernizare derulate de Consiliul Județean Cluj în cadrul proiectului „Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională – Traseu Regional Transilvania Nord, Drumul Apuseni, prin modernizarea DJ 108K (limita jud. Bihor – Baraj Drăgan) de la km. 26+455 la km. 29+495 și DJ 764B (Baraj Drăgan – intersecție DN1) de la km. 0+000 la km. 22+164,500”, în lungime de peste 25 de km, au intrat în etapa finală, stadiul fizic al acestora depășind 90%.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut