Aproape jumătate dintre componentele „cârtițelor” pentru metrou au ajuns la Florești

Aproape jumătate dintre componentele „cârtițelor” cu care se vor săpa galeriile de metrou de la Cluj-Napoca au ajuns la Florești, urmând să fie asamblate. Până acum s-au adus toate benzile de evacuare a pământului ce va fi săpat în galerie, dar și componente mari ale celor două foreze TMB ce cântăresc 170 de tone fiecare. Piesele au fost transportate în condiții speciale, cu escortă din partea Poliției Rutiere.

În noaptea de sâmbătă spre duminică au ajuns la Florești șapte platforme de transport, urmând ca până în 19 decembrie să ajungă toate componentele.

Forezele vor fi asamblate în spațiul în care a funcționat fosta fermă din Florești, de pe strada Eroilor. Tot aici a fost adus un escavator de dimensiuni mari cu care se va pregăti terenul pentru plasarea „cârtițelor” în subteran. Instalarea forezelor se va face în aproximativ trei luni, lucrările de săpare a galeriilor urmând să înceapă cel mai probabil în martie-aprilie 2025.

Potrivit proiectului, Magistrala 1 de metrou Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran.

Etapa 1 a proiectului se va desfășura pe teritoriul administrativ al municipiului Cluj-Napoca și al comunei Florești. Traseul liniei de metrou ușor începe din zona rezidențială din Florești. Astfel, primele stații vor deservi zonele de locuințe, apoi zonele multifuncționale desfășurare în jurul viitorului Spital Regional de Urgență, respectiv al centrului comercial din apropiere. Cu următoarele stații se va intra pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, acestea deservind cartierul Mănăștur, apoi linia va urma magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului până în Piața Mărăști. De aici, o linie va continua spre zona industrială Muncii, iar o alta va deservi cartierele Gheorgheni și Sopor.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut