Aproape 30 milioane lei, dați pe un studiu de fezabilitate pentru calea ferată Apahida – Suceava

CFR SA a anunțat că Asocierea Egis România – Egis Rail SA – Italrom Inginerie Internaţională SRL a fost desemnată câştigătoare a licitaţiei pentru realizarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic necesar modernizării liniei de cale ferată Apahida – Ilva Mică (subsecţiunea I a tronsonului Apahida – Suceava).


Potrivit unui comunicat al CFR SA, oferta financiară, în valoare de 29,677 milioane lei, fără TVA,
este pentru Studiul de fezabilitate şi Proiectul Tehnic de modernizare a liniei de cale ferată pe subsecţiunea I Apahida – Ilva Mică, în lungime de 119 km, scopul fiind creşterea vitezei maxime de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 120 km/h pentru trenurile de marfă. Trbuie acordat atenție termenului ”viteză maximă”. Oare care ar putea fi viteza minimă?

Confortm CFR, contractul prevede creşterea vitezei de circulaţie şi, implicit, reducerea duratei de călătorie pe întreaga secţiune Apahida – Suceava, îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi creşterea gradului de siguranţă, creşterea volumului de mărfuri transporte la nivel intern şi internaţional şi creşterea numărului de călători, inclusiv a numărului de turişti.

Sursa de finanţare este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei, şi de la bugetul de stat, iar termenul de întocmire a studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic este de 23 luni. Adică de un an și 11 luni.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut